Facebook Instagram Youtube

KKK Kerékpáros Konferencia 2013

KKK Kerékpáros Konferencia 2013
2013.09.20
Az Európai Mobilitási Héten nagy figyelmet kapott a kerékpározás a szakemberek körében is. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) 2013. szeptember 19-én csütörtökön rendezte meg Kerékpáros Konferenciáját, amelyen a Magyar Kerékpárosklub két ízben is előadott, továbbá szinte valamennyi előadás során hivatkoztak munkánkra.

Az Európai Mobilitási Héten nagy figyelmet kapott a kerékpározás a szakemberek körében is. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) 2013. szeptember 19-én csütörtökön rendezte meg Kerékpáros Konferenciáját, amelyen a Magyar Kerékpárosklub két ízben is előadott, továbbá szinte valamennyi előadás során hivatkoztak munkánkra.

Nyitóbeszédében dr. Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár is pozitív példaként hivatkozott a Kerékpárosklub által kezdeményezett kampányokra és projektekre.

A részletes program elérhető a KKK honlapján: kkk.gov.hu/

dr. Völner Pál - infrastruktúráért felelős államtitkár

A rendezvény elsősorban tervezőknek és döntéshozóknak szólt, de az előadások publikusak - a szervezők hamarosan feltöltik azokat a KKK nyílvános honlapjára. A résztvevők száma 80 fő körül volt, ami reményt keltő lehet mindannyiunk számára.

A nemzetközi kitekintésről Bodor Ádám (ECF - Európai Kerékpáros Szövetség, EuroVelo koordinátor), majd László János gondoskodtak. Mindketten részt vettek a júniusban Bécsben megrendezett négy napos Velo-City-n is, ami a világ legjelentősebb kerékpáros konferenciájának számít.

László János - elnök, Magyar Kerékpárosklub

"A szervezők azt kérték, mutassam be a bécsi Velo-City konferenciát a hallgatóságnak. Szinte lehetetlen feladat 3 nap sok száz előadását, a hangulatot, a sok eseményt egy 20  perces előadásba zsúfolni. Ezért inkább kiválasztottam 3 előadást, amik arról szólnak, hogy hol, hogyan gondolkoznak kerékpáros infrastruktúra integrációjáról, szegregációjáról. Egy brüsszeli, egy japán és egy angol példával szeretném megmutatni, hogy településeken belül nem egyedül és főleg nem elsősorban a külön épített kerékpárút vagy éppen a járdára kényszerített kerékpáros forgalom vezet a kerékpáros közlekedés terjedéséhez. Természetesen érdemes és nagyon hasznos a Velo-City honlapjára látogatni és időt szánni az oda már feltöltött többi prezentáció tanulmányozására."

 

PREZI itt

Kilián Zsolt a nem motorizált forgalom eddigi felmérésein keresztül mutatta be, hogy bár egyre többet tudunk a kerékpárforgalom méreteiről, mégsem tudunk eleget. A budapesti Múzeum körúton közadakozásból állított automata kerékpáros számláló értékes adatokat gyűjt mind a tervezők, mind a döntéshozók számára, ugyanakkor hiányzik egy olyan (országos) mérőrendszer, ami lehetővé tenné a különböző kerékpáros létesítmények összehasonlítását. Fontos lenne választ kapnunk olyan kérdésekre, mint pl.

  • Most hol és hányan kerékpároznak a városban?
  • Mik a kerékpárral közlekedők motivációi?
  • Mik a kerékpározástól visszatartó tényezők?
  • Mik a kerékpárral közlekedők szokásjellemzői?
  • Hol milyen arányban kerékpároznak a járdán?
  • Mennyire biztonságos egy adott útszakasz?
  • Milyen egy adott keresztmetszet teljes forgalmának megoszlása a közlekedési módok között?

Kilián Zsolt - műszaki tanácsadó, Magyar Kerékpárosklub

Mivel sem a közlekedés sem a szabadidős célú "kerékpáros forgalom nagyságának meghatározásához jelenleg nem áll rendelkezésre egzakt módszer" (ÚT 2-1.203:2010 Útügyi Műszaki Előírás), ezért olyan feladatok állnak még előttünk, mint pl.

  • a mérési módszertanok egységesítése
  • a forgalom törvényszerűségi tényezőinek meghatározása gyalogosokra és kerékpárosokra egyaránt
  • országos mérőhálózat kiépítése
  • mérések mellett rendszeres kérdőíves felmérések
  • mozgó mellett a parkoló kerékpárforgalom vizsgálata
  • mérések és számlálások eredményeinek publikálása
  • városi mobilitási jelentések készítése, kiemelten kezelve a közösségi közlekedést és a nem motorizált forgalmat

PREZI itt

A részletes program ez volt:

9:30 9:40 Köszöntő előadás dr.Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

9:40 10:00 Kerékpáros közlekedés az EU-ban Bodor Ádám igazgató ECF - Európai Kerékpáros Szövetség

10:00 10:20 VeloCity 2013 konferencia tapasztalatok, következtetések László János elnök Magyar Kerékpárosklub

10:20 10:40 Kerékpárutak fenntartásának, üzemeltetésének tapasztalatai a Magyar Közút NZrt.-nél Sajgó Tamás osztályvezető Magyar Közút NZrt.

10:40 11:00 Kerékpárút-fejlesztések a Fertő-tájon Fersch Attila igazgatóhelyettes Fertő-Hanság Nemzeti Park Igazgatóság

11:20 11:40 Vidéki nagyvárosok kerékpáros infrastruktúra fejlesztései – Győr Polgári István stratégiai csoportvezető Győr Polgármesteri Hivatal, Településfejlesztési Főosztály

11:40 12:00 Vidéki nagyvárosok kerékpáros infrastruktúra fejlesztései – Kaposvár Tóth István alpolgármester Kaposvár Polgármesteri Hivatal

12:00 12:20 Célegyenesben a Bubi: a budapesti közbringa rendszer előkészítésének folyamata és a kapcsolódó kerékpárosbarát fejlesztések Bencze-Kovács Virág/Vértesy László/Dalos Péter stratégiai koordinátor/projektvezető/tervezőmérnök Budapesti Közlekedési Központ / BKK / Trenecon COWI

12:40 13:00 TeleBike munkatársi kerékpárkölcsönző rendszer a Magyar Telekomnál dr. Vasvári Gábor üzletfejlesztési senior menedzser Magyar Telekom Nyrt.

14:00 14:20 A KTI kerékpáros közlekedésbiztonsági kutatásának bemutatása Hóz Erzsébet tudományos főmunkatárs Közlekedéstudományi Intézet

14:20 14:40 KKK kerékpáros KÖZOP projektek ismertető Mihálffy Krisztina projektvezető KKK

14:40 15:00 Kerékpáros mobil alkalmazás fejlesztése a SEE-ITS projekt keretében dr. Havas Gergely projektvezető KKK

15:20 15:40 Nem motorizált forgalom felvétele Kilián Zsolt közlekedésszakmai tanácsadó Magyar Kerékpárosklub

15:40 16:00 Bejárható Magyarország Program - kerékpáros vonatkozások Kovács-Asztalos Noémi vezető Bejárható Magyarország Program

16:00 16:20 Mobile 2020 képzés-szemléletformálási projekt bemutatása Mezei Csaba projektvezető REC - Regionális Környezetvédelmi Központ, Fenntartható közlekedés, és környezetvédelmi információ munkacsoport

16:20 16:25  Berencsi Miklós osztályvezető KKK

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron