Végre elindul a MOL Bubi!

Nagyon örülünk, és saját sikerünknek is tartjuk, hogy végre elindul a MOL Bubi. A közbringarendszer külső kerületekbe való kiterjesztésével és széles körű használatával Budapest lehet az egyik legélhetőbb európai főváros. 

 
2009 óta veszünk részt a budapesti közbringa rendszer előkészítésben. Szakembereink és önkénteseink aktívan közreműködtek többek között az igények felmérésében, a tervezésben, javaslatokat készítettünk az állomások helyére is. Az első pillanattól fogva az volt a meggyőződésünk, hogy a közbringa rendszer - mint külföldön nagyon sok helyen - jelentősen javítja a közlekedés egészét és népszerűsíti általában is a kerékpáros közlekedést. 
 
 
 
A MOL Bubi bevezetése remélhetőleg sok új kerékpározót von majd be a közlekedésbe. Ám nemcsak a kerékpárhasználat növekedése várható: a már most is kerékpárral közlekedők szintén élvezhetik előnyeit. Az előkészítési munkáknak ugyanis része volt az az intézkedési terv, mely Budapest belső kerületeit számtalan forgalomtechnikai fejlesztéssel könnyebben kerékpározhatóvá tette. Szakembereink ebből a munkából is jelentősen kivették részüket az évek során.
 
 
 
Mostantól feladatunk a MOL Bubi népszerűsítése, valamint azt is önként vállaljuk, hogy az üzemeléskor felmerülő hibákat és problémákat a közösség bevonásával összegyűjtjük, eljuttatjuk a felelősökhöz és ellenőrizzük azok kijavítását. 
 
 
 
 
 
 
 
Azt üzenjük minden budapestinek vagy Budapestre látogatónak, próbálják ki legalább egyszer Budapest új zöld kétkerekű közösségi közlekedési eszközét, legyenek zöldek Budapest utcái.
 
 
 
Azoknak pedig, akik még nem érzik magukat eléggé magabiztosnak a kerékpáros közlekedésre, javasoljuk, vegyenek részt Bebiciklizés elnevezésű ingyenes oktatóprogramunkon, illetve töltsék le a Kerékpárosklub Kisokost, a kerékpáros közlekedés mindentudóját.
 
 
 
 
 
 
 
A MOL Bubi használatáról itt, a díjszabásról itt tájékozódhatsz.
 
A jegyek és bérletek most nagyon kedvezményes áron válthatóak. Az első 30 perc pedig mindig ingyenes!
 
 
 
 
 
 
További információ az előkészítési munkákról itt.
 
Fotók: Bársony Zsolt, Bender Máté, Dalos Péter, Hungarian Cycle Chic, Techet Gábor
 

A Magyar Kerékpárosklub a legnagyobb civil szakmai szervezet ma Magyarországon, mely az élhető településekért és ennek részeként a kerékpározás feltételeinek megteremtéséért dolgozik. Munkánk elengedhetetlen feltétele a függetlenség - nem függhetünk olyan szervezetektől, melyeket kontrollálnunk kell, ezért alapvető fontosságú a közösségi finanszírozás megerősítése. Ha egyetértesz céljainkkal, támogass minket éves tagsági díjaddal és adód 1%-ával !

 

 

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése

MK tagként értékeltem volna egy kis - akár csak jelképes - mértékű kedvezményt. Ez a klubnak is jelentős publicitást és némi plusz vonzerőt adhatna...

Teddy: ha genyó lennék, azt mondanám, hogy olvasni, pl ezt: http://molbubi.bkk.hu/

"Egy észrevételem van a bubival kapcsolatban kívülállóként. Kevés a dokkoló. Ha olyan állomás a végcélom, ahol nincs szabad hely akkor mi van? :-)"

Ha egy dokkoló tele van, akkor a vészlerakóba rakhatod a bringát az elején levő lakattal.

"Pörög tovább az óra, én meg keresek másik állomást?"
Nem

"Mindenhol legalább dupla annyi dokkolónak kellene lennie, mint amennyi bringát alapból az állomás tárol!"
Elméletben az üzemeltető gondoskodik a bringák logisztikájáról, vagyis hogy a teli tárolókból átszállítsák üresekbe.

Egy észrevételem van a bubival kapcsolatban kívülállóként. Kevés a dokkoló. Ha olyan állomás a végcélom, ahol nincs szabad hely akkor mi van? :-)

Pörög tovább az óra, én meg keresek másik állomást?

Mindenhol legalább dupla annyi dokkolónak kellene lennie, mint amennyi bringát alapból az állomás tárol!

"Nem babaülést, hanem valami olyant amire nagyobbacska gyerek ráhuppan, a meglévő hástó majrévasat megfogja, valami lábtartóra teszi a lábát, és már lehet is gurulni."

Ez elegge szabalytalan lenne es veszelyes!

Ja és még valami:
A legpozitívabb oldal, amire korábban nem gondoltam. Pont akkor indult a rendszer, amikor defektet kaptam, plusz az immár lassan 10 000 km teljesen leamortizálta a külsőimet, tehát rendelés alatt az új garnitúra. Nos, az intermezzót vidáman kitölti a kis zöld eszköz. Sok köszönet érte!

Szervusztok!

Végre én is kipróbáltam. A tömör gumiról nem beszélek, vagy megszokjuk, vagy javítanak rajta. Két javaslat:

- a láncvédőt tovább kellene hollandosítani, mert bizony a pantallóm szára bele-bele akad, a holland teljesen burkoltba soha.
- A hátsó kerék feletti senki földjén vidáman elfért a 2,5 éves fiam próbából, kicsit járdázva, tesztelve. Ide nyugodtan lehetne fejleszteni valami lájtos műanyag fix pótnyerget gyerekeseknek (akiknek még nagy a bringa, mondjuk 3-8 éves korig). Nem babaülést, hanem valami olyant amire nagyobbacska gyerek ráhuppan, a meglévő hástó majrévasat megfogja, valami lábtartóra teszi a lábát, és már lehet is gurulni.