Facebook Instagram Youtube

Közös workshop–on lendültünk bele a turizmusfejlesztő projektünkbe

Közös workshop–on lendültünk bele a turizmusfejlesztő projektünkbe
2015.07.06
Június 4-5-én megtartottuk az Összetekerünk turisztikai projekt első workshop-ját a résztvevő szervezetekkel.

Június 4-5-én megtartottuk az Összetekerünk turisztikai projekt első workshop-ját a résztvevő szervezetekkel. A kétnapos programon az egy évig tartó projekt céljainak és menetrendjének átbeszélése mellett kommunikációs, turistajelzésekkel kapcsolatos, valamint önkormányzati kapcsolattartással foglalkozó és közösségszervezői foglalkozásokat tartottunk.

Fotó: Dimény András - képek a workshopról

A Magyar Kerékpárosklub több területi és partnerszervezetével közös turizmusfejlesztési projektbe kezdett tavasszal, melynek célja, hogy eddig kevésbé ismert területeket vonjunk be a biciklis turizmusba. Azt szeretnénk, hogy több kerékpáros turista jobb feltételek mellett új helyeket fedezhessen fel Magyarországon. A programban résztvevő szervezetekkel a Vértes, a Bakonyalja, Debrecen és Csepel-sziget térségét mérjük fel és jelölünk ki ezeken a területeken új túraútvonalakat, bevonva a helyi üzleti, önkormányzati és hatósági szereplőket is.

A június elején tartott workshop-unk célja a résztvevő szervezetek közti közösségépítés mellett a programhoz szükséges tudás elsajátítása volt.

Dominus Ákos, a Magyar Kerékpárosklub elnökségi tagja a kerékpáros turizmus előnyeinek felsorolásával nyitotta meg a kétnapos összejövetelt. Elmondta, hogy európai szinten évente mintegy 2.3 milliárdra becsülik a kerékpártúrák számát, ami 20.4 millió vendégéjszakát jelent és 44 milliárd eurót mozgatott meg. A gazdasági előnyök mellett fontos kiemelni a természeti turizmus – egészen az extrém kalandtúrákig - fejlődését, elterjedését, ami nem csak fizikai teljesítményt, hanem szellemi kikapcsolódást is nyújt.

A TNS Hoffman 2014-es hazai felmérése szerint 1 millióan használják itthon rekreációs célból a kerékpárt, ezzel szemben – hívta fel a figyelmet Dominus Ákos – az infrastruktúra nem követi a növekvő igényeket. Éppen ezért szeretnénk felhívni a döntéshozók figyelmét a kerékpáros turizmus fejlesztésére, hiszen az útvonalhálózat fejlesztése magával vonzza a szolgáltató szektor fejlődését.

„Csomó olyan látnivalónk van, ami a helyi érintettekkel közösen ismertebbé tehető” – emelte ki a projektért felelős elnökségi tagunk, aki szerint fontos, hogy minden érintett hatóságot bevonva közös sikereket érhessünk el.

A várt eredmények között felsorolta új táblák és jelzések kihelyezését összesen 150 kilométer útvonalon és 9 helyszínen. 60 partnert kívánunk bevonni a programba, majd az új útvonalakon bemutató túrákat fogunk szervezni 2016 tavaszán, mondta Dominus Ákos.

A workshop-on előadott László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke, aki svájci példákon keresztül szemléltette a túraútvonalak hatékony kijelölését. Varga Andrea projektmenedzser a pályázati elszámolások és beszámolók készítésének rendjét ismertette, Wolf Péter pedig az önkormányzati érdekérvényesítéssel kapcsolatos tanácsait osztotta meg a résztvevőkkel.

A workshop második napját Halász Áron elnökségi tag nyitotta egy kommunikációs foglalkozással, ahol a projekttel kapcsolatos „történetmesélés” elemeit dolgoztuk ki a benne résztvevőkkel.

Ezt követően Oláh Tamás, a Magyar Természetjáró Szövetség Turistaút Szakági Bizottságának képviseletében tartott előadást a turistaút-jelzések történetéről és típusairól. Oláh Tamás ismertette a jelzések engedélyeztetési folyamatait, a jogi szabályozás elvi és gyakorlati tudnivalóit is. Az MTSZ képviselője kiemelte, hogy a kerékpáros jelzések szabályozásának kiforratlanságán fejleszthet a turisztikai projektünk.

A workshop további részében a résztvevő szervezetek képviselői átbeszélték a projekt menetrendjét, és bemutatták eddigi tapasztalataikat a partnerkeresésben.

A közeljövőben szervezeteink megkeresik a potenciális együttműködőket, de mi is várjuk az érdeklődők jelentkezését!

 

A program a Norvég Civil Támogatási Alap és az Ökotárs Alapítvány segítségével  valósulhat meg. Projekt azonosító: NCTA-2014-10906-E.


 

Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Add a Kerékpárosklubnak adód 1%-át! Az 1% felajánlásról mindent megtudhatsz itt.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron