Facebook Instagram Youtube

Bringás reggelivel és sajtótájékoztatóval indítottuk a Metrópótló kampányt

Bringás reggelivel és sajtótájékoztatóval indítottuk a Metrópótló kampányt
2020.11.10
A Magyar Kerékpárosklub kedden rendhagyó bringás reggelivel indította el az M3 metró lezárásához kapcsolódó metrópótló kampányát a Kálvin téri MOL Bubi gyűjtőállomásnál.

A Magyar Kerékpárosklub kedden rendhagyó bringás reggelivel indította el az M3 metró lezárásához kapcsolódó metrópótló kampányát a Kálvin téri MOL Bubi gyűjtőállomásnál.

Fotó: Adrián Zoltán / Képszerkesztőség - Kerékpárosklub

A kerékpár télen is a legmegbízhatóbb, legolcsóbb és legszabadabb közlekedési eszköz, amellyel nemcsak a dugókat, hanem a koronavírus-fertőzés veszélyét is könnyebben el lehet kerülni. A Magyar Kerékpárosklub már a korábbi metrólezárásokkor is sikeresen kampányolt a biciklis metrópótlás mellett, ezért a belvárosi szakaszon is szeretné bemutatni, milyen útvonalakon a legegyszerűbb kerékpárra váltani.

„A metropotlo.hu oldalon kezdők is hasznos biciklis tippeket, útvonalleírásokat, térképeket és videókat találnak arról, hogyan pótolhatják bringával a lezárt 3-as metrót.” – mondta Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese.

A kerékpáros metrópótló kampányban három fő útvonalat ajánlanak, ahol kerékpársávok, kerékpárutak és kis forgalmú utcák segítik elkerülni a 3-as metrót Kőbányától, Ferencvárostól és Józsefvárostól a belvároson át Angyalföldig és Újpestig.

A sajtótájékoztatón Borsi Dávid a BKK szóvivője elmondta, hogy fennakadások nélkül indult el a metrópótlás november 7-én. Mindenkitől azt kérte, hogy autóval kerüljék el a belvárost és válasszák inkább a közösségi, kerékpáros vagy gyalogos közlekedést. A Kálvin téri MOL Bubi állomás mellett tartott eseményen a BKK szóvivője elmondta, jövő tavaszra megújul a MOL Bubi. A város 158 pontján egyszerűbb hozzáféréssel, teljesen megújult bicikliállománnyal, a közösségi közlekedésbe integráltabb tarifarendszerrel várják majd a felhasználókat.

Fotó: Adrián Zoltán / Képszerkesztőség - Kerékpárosklub

A BKK aktív- és mikromobilitási szakértője Bodor Ádám a nagykörúti kerékpársávokat emelte az ajánlott útvonalak közül, mint jó alternatívát a kék metró kiváltására. „Mindenkit bíztatni szeretnék arra, hogy amennyiben van rá módja válassza a kerékpárt, így érhet munkahelyére a legkiszámíthatóbb módon. Ezen kívül a kerékpár az egyik leggyorsabb és legegészségesebb közlekedési mód a belvárosban. Ha a Duna-parton és a belvároson átvezető útvonalat választja akkor reggel 10 percre turistaként élvezheti is a látképet. A másik fő metrópótló útvonal a Nagykörút, amely az idén megnyitott bringasávjaival az egyik leggyorsabb útvonalak egyike – mondta Bodor Ádám.

Bringázás ősszel és télen

Sokan kérdezik, lehet-e ősszel és télen biciklizni? – idézte fel a Kerékpárosklub elnökhelyettese. „Tizennégy éve novemberben vettem utoljára bérletet azt gondolva, hogy a hidegben nem fogok kerékpározni. A bérletet végül nem használtam, továbbra is biciklivel közlekedtem. Rájöttem, hogy ilyenkor is a legszabadabb, legmegbízhatóbb és legolcsóbb közlekedési eszköz a bicikli.” – mesélte Halász Áron.

Videónk Youtubeon is

A Magyar Kerékpárosklub tanácsait a téli biciklis öltözködéssel, közlekedéssel és karbantartással kapcsolatban itt lehet elolvasni.

Gyakorlati biciklis tippek és szabályok a Kerékpárosklub Kisokosban találhatók.

A metrópótló kampány fő támogatója a BKK Budapesti Közlekedési Központ.


Tetszett a cikk? Maradjunk kapcsolatban!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron