Facebook Instagram Youtube

A nagyvárosokban romlottak, kistelepüléseken javultak a lámpaszámlálási eredmények ősszel

A nagyvárosokban romlottak, kistelepüléseken javultak a lámpaszámlálási eredmények ősszel
2019.12.20
Minden tavasszal és ősszel önkéntesek segítségével igyekszünk minél több helyen egy időben megszámolni az elhaladó bringások lámpáit. 2019. november 13-án szerdán az ország 81 pontján 1471 kerékpárt számoltunk meg önkénteseink segítségével. 72.8%-uk elől-hátul ki volt világítva, és 87.1%-nak volt valamilyen lámpája. Ez rosszabb eredmény a 2018 őszinél, de egy alkalom eredménye és a mérés nem reprezentatív jellege alapján még nem beszélhetünk negatív trendfordulóról.

Minden tavasszal és ősszel önkéntesek segítségével igyekszünk minél több helyen egy időben megszámolni az elhaladó bringások lámpáit. 2019. november 13-án szerdán az ország 81 pontján 1471 kerékpárt számoltunk meg önkénteseink segítségével. 72.8%-uk elől-hátul ki volt világítva, és 87.1%-nak volt valamilyen lámpája. Ez rosszabb eredmény a 2018 őszinél, de egy alkalom eredménye és a mérés nem reprezentatív jellege alapján még nem beszélhetünk negatív trendfordulóról.

Három éves javuló tendencia szakadt meg idén ősszel, 2016 óta először mértünk romlást az országos lámpaszámlálás során. A november 13-i esős idő ellenére az ország 81 pontján számoltuk egyszerre 20 percen keresztül az arra bringázók kivilágítottságát.

Az 1471 kerékpározó 7%-ának csak elől volt lámpája, 7.3%-uk pedig csak hátulról látszott a sötétben. Idén arányaiban és számszerűen is több sötét ninja volt az utakon: 12.9%-ot mértünk az egy évvel korábbi 9.1%-hoz képest.

Budapesten jobbak az adatok, mint vidéken

A fővárosban 80.8% elől-hátul ki volt világítva, és csak 6.1% biciklizett lámpa nélkül, de ez is romlás a tavaly őszi 84.3% és 5.5%-hoz képest.

A 100000 lakos feletti településeken is romlottak a számok: ezekben összegezve 65.1% - 19.4% a tökéletes kivilágítás és a lámpanélküliség aránya a tavalyi 78.6% és 11%-hoz képest.

10-100000 közötti lélekszámú településeken viszont javult a lámpahasználat. Ezekben 68.1% biciklizett teljesen kivilágítva a tavaly őszi 57.3%-hoz képest, és 17%-nak nem volt semmilyen lámpája a tavaly őszi 26.7%-hoz képest.

Az összes eddigi, részletes adatot itt böngészhetitek, korábbiakkal összevetve így néznek ki a számlálásaink:

Számoljunk tavasszal is!

A következő lámpaszámolás március végén lesz. Segíts te is! Mindössze 20 percet kérünk egy általad választott kereszteződésben. Kérj értesítést a Facebook oldalunk eseményeiről és iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le az időpont meghirdetéséről! Ha szeretnéd, hogy emailben értesítsünk a következő alkalomról, akkor írj az ibikebudapest kukac kerekparosklub.hu címre üres levelet "lámpaszámlálás" tárggyal!

 


Tetszett a cikk? Maradjunk kapcsolatban!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron