Az új MOL BUBI állomások többségénél hibákat találtunk, itt vannak a megoldási javaslataink
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
2015-ben 22 új állomással és 50 biciklivel bővül a fővárosi közbringa-rendszer. Az állomások egy része nem megfelelő helyre került, nehezen megközelíthető, zavarja a gyalogosforgalmat. A beruházásból hiányzik a rendszerszemlélet, egyes budai állomások környékén nem történnek bringabarát beavatkozások. A Kerékpárosklub - bár a tervezés során nem kapott lehetőséget - most értékelte az új állomásokat, fejlesztési javaslatainkat pedig elküldtük Dabóczi Kálmán BKK vezérigazgatónak.
A Magyar Kerékpárosklub kezdetektől fogva támogatója a közbicikli-rendszernek, 2009-ben kezdeményezői voltunk a rendszer létesítésének. Az előkészítés során zajló piackutatás és tervezés, valamint az üzleti modell kialakítása során szinte végig együttműködő partnerei voltunk a BKK-nak és elődjének, a Parking Kft-nek. Egyeztetéseink során a kapcsolódó, kerékpárosbarát közútfejlesztési Intézkedési Terv és a marketing- kommunikáció kialakításának tekintetében is képviseltük a jövőbeli felhasználók érdekeit.
Az utóbbi időben azonban a BKK egyre kevesebb lehetőséget adott a közös munkára, legyen szó tervek véleményezéséről, az eddigi tapasztalatok kiértékeléséről, illetve a bővítéshez kapcsolódó tervek egyeztetéséről. Az idén átadásra kerülő új állomások helyszíneinek kiválasztásából, a környezet kerékpárosbarát átalakításának tervezéséből kihagyták a Kerékpárosklub tapasztalt és a közbringa sikere iránt elkötelezett szakértőit. Részben emiatt hiányozhat a mostani bővítésből a rendszerszemlélet, ami az új állomások használhatóságát, sikerét veszélyeztetheti.
A BKK számára – minden előzetes felkérés nélkül – készített elemzésünk sorra veszi az elhelyezés akadálymentes megközelíthetőségét, megfelelő közelségét a lehetséges célpontokhoz és közösségi közlekedési megállókhoz, illetve azt, hogy az adott gyűjtőállomás működése mennyire zavarja a gyalogos forgalmat. Sajnos elég sok helyen látszik szükségesnek a gyűjtőállomások áthelyezése ahhoz, hogy az hatékonyan szolgálja a felhasználókat, a többi közlekedőt és így a BKK célkitűzéseit is.
A Kerékpárosklub üdvözli a közbringa-rendszer bővítését, de vallja, hogy a szakmai egyeztetés hiánya veszélyeztetheti a program sikerességét. Szervezetünk célja a szakmai alapokon nyugvó együttműködés a főváros és a BKK illetékes szervezeteivel. Ennek szellemében dolgoztunk eddig is, és szeretnénk dolgozni a jövőben is.
Dabóczi Kálmán BKK vezérigazgatónak küldött levelünk
Az új állomásokról készített elemzésünk
Tetszett a cikk?
A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.
Hogyan segíthetsz?
Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
Csatolmány | Méret |
---|---|
bubi bővítés táblázat.xlsx_.pdf | 56.24 kB |
daboczibubi_kuldott.pdf | 143.8 kB |
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Hozzászólások
„rákfene” egy fenét. én városszerte boldog és elégedett – esetleg lelkes, de a gombok/érintőképernyők nyomkodásában, lakatolásban stb elbizonytalanodó – felhasználókat látok, semmi bajuk a gumival.
úgy látom, csak azok sírnak az abroncs meg a nehéz váz miatt, akik amúgy országúti (v más könnyű-száguldozós) biciklihez vannak szokva.
Szerintem a tömör gumiabroncsokat kellene kukába dobni. Ez az egész rendszer rákfenéje. Legalább próbálnának ki 10 bringán tesztként valami tömlős, defektmentes alternatívát...
helyes link https://www.google.hu/maps/dir/47.524725,19.0630174/47.5247595,19.0630656/@47.5246347,19.0628436,17z/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e2
A Dózsa György úti azóta megépült, egészen faramuci helyre dugták el, az utat nem lehet rendesen megközelíteni, de a járdát sem.
https://www.google.hu/maps/@47.5249116,19.0637788,19z/data=!3m1!1e3
A metróállomás felől járdán egy kis ösvényen lehet megközelíteni, amin 2 bringa szemben el sem fér. Az útra pedig egy nagyforgalmú kanyarodósávba lehet csak lemenni, ahol folyamatosan jönnek a kocsik és csak a Dráva utca felé lehet továbbmenni...
A Városliget és a belváros irányába hogy képzelték a közlekedést?