Facebook Instagram Youtube

Több százan tekertünk az átjárhatóbb Lánchídért!

Több százan tekertünk az átjárhatóbb Lánchídért!
2015.10.12
Nagyon köszönjük mindenkinek, aki eljött az átjárhatóbb Lánchídért tartott bringás felvonulásra vasárnap! Több százan tekertünk együtt a szakadó eső ellenére, hogy a felújítás után busszal, biciklivel, taxival és motorral is járható legyen a híd.

Nagyon köszönjük mindenkinek, aki eljött az átjárhatóbb Lánchídért tartott bringás felvonulásra vasárnap! Több százan tekertünk együtt a szakadó eső ellenére, hogy a felújítás után busszal, biciklivel, taxival és motorral is járható legyen a híd. A felvonulás után mintegy 30-an hallgattátok meg Kürti Gábor Kükü előadását a híd ügyéről a Fogasházban, amiért szintén nagy köszönet.

Fotó: Soós Bertalan

A Lánchidat nem arra tervezték, amire ma használjuk. Budapest egyik legfontosabb jelképe, a világ egyik leghíresebb átkelője azért épült, hogy összekösse és fellendítse az akkor még különálló Buda és Pest városát. A Lánchídon ma szinte lehetetlen átmenni az autóforgalom miatt. Buszra ülni biztos késést jelent, biciklivel a járdára vagy szabálytalankodásra kényszerül, aki haladni szeretne. És még nem is beszéltünk a mentők, tűzoltók, taxik átjutásáról, vagy arról, hogy a forgalom zajától és füstjétől élvezhetetlen Budapest egyik leghíresebb látképe.

A Lánchíd ma nem méltó egy világhírű műalkotáshoz, és nem méltó egy modern fővároshoz sem. Pár évtizede azt gondolták, hogy minél több gépjárművet kell felengedni a hídra. Mára kiderült, hogy minél több autó van a hídon, annál kevesebb ember jut át a túloldalra.

A Lánchidat a közeljövőben felújítják. Itt az idő, hogy ez a helyzet végre megváltozzon. Ezért petíciót indítottunk és biciklis felvonulást szerveztünk.

Mi a baj és mit javasol a Magyar Kerékpárosklub? Olvasd el cikkünket a Lánchíd átjárhatóbbá tételéről!

A Lánchíd átjárhatóvá tétele csakis a környék és a híd forgalomcsillapításával képzelhető el. Több autót már nem bír el a híd, és a mostani forgalom sem tartható fent. Sűrűbb, megbízhatóbb és gyorsabb buszközlekedéssel, valamint az útpálya jobb kerékpározhatóságával a még autóval közlekedők egy része átszoktatható a közösségi közlekedésre és biciklire.

Első lépésként azt javasoljuk, hogy a jövő nyári iskolaszünet alatt teszt jelleggel a busz és kerékpáros közlekedésé legyen a Lánchíd, mellettük 30-as sebességkorlátozással csak kerékpárt, taxit és természetesen az elsőbbségi járműveket engedjék a hídra. Ezzel egy időben a járdán kerékpározók átszoktathatóak lennének az úttestre.

Mi a következő lépésünk?

Először is folytatjuk az aláírásgyűjtést. Jelenleg utcán és online több mint 3000 aláírást gyűjtöttünk, szeretnénk ezt megsokszorozni tavaszig, amikor újabb akciókat hirdetünk. Írd alá és oszd meg ismerőseiddel is! Itt találod a petíciót.

Ne maradj le a következő akcióinkról sem!

Iratkozz fel az eseményeinkre, jelöld be az oldal követését, hogy tutira megjelenjenek a posztjaink a faladon!

Iratkozz fel az I Bike Budapest riadóhíradójára: http://bit.ly/1jiJnxO
Kövesd az Instagramunkat: http://instagram.com/ibikebp és használd az #ibikebp hashtag-et!
Tumblr oldalunk: http://ibikebp.tumblr.com/

Budapesti bringariadó fb csoport: https://www.facebook.com/groups/1576328302613421

Támogasd a Magyar Kerékpárosklub munkáját, adományodat most I Bike Budapest pulcsival háláljuk meg!

 


 

Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron