Facebook Instagram Youtube

György István főpolgármester-helyettes fogadta a Kerékpárosklub elnökségének tagjait

György István főpolgármester-helyettes fogadta a Kerékpárosklub elnökségének tagjait
2014.02.19
A budapesti főpolgármester-helyettesnél lobbiztunk a fővárosi bicikliutak takarításáért. György István vállalta, hogy támogatja felvetéseinket és segítségünkre lesz a kért rendeletmódosításban és a kerületekkel várhatóan bonyolult egyeztetésekben is.

Február 14-e fontos mérföldkő volt a Kerékpárosklub és Critical Mass HÓ24 kampányában: a budapesti főpolgármester-helyettesnél lobbiztunk a fővárosi kerékpáros infrastruktúra takarításáért.
 
A közösségi fotógyűjtés, az FKF-nek írt nyílt levél és további sajtóközlemények után tavaly tél végére már a kerékpárral közlekedők visszajelzései szerint is javult a hóeltakarítás gyorsasága a budapesti kerékpárutakon.
 
Ennek ellenére még mindig kiszámíthatatlan, hogy egy adott utat milyen állapotban találunk, ha reggel kerékpárral indulunk munkába télen. Rengetegen teszik le emiatt az első hó napján a biciklit, ami meg is látszik a statisztikákon: míg 2013 decemberében átlagosan annyian biciliztek a Kiskörúton, mint 3 éve nyáron, az idei havazás meredek esést hozott a Nemzeti Múzeum előtti kerékpáros forgalomszámláló adataiban.
 
A HÓ24 kezdeményezésünk célja éppen az, hogy a havazás elállta után 24 órával minden kerékpárral közlekedő biztos lehessen abban, hogy teljes útját hó és jégmentes felületen teheti meg. Az Fővárosi Közterület-fenntartó legutóbbi válaszleveléből nyilvánvalóvá vált, hogy a következő lépéshez rendeletmódosításra van szükség, ugyanis a jelenlegi szabályozás csak bizonyos kategóriájú úttestek (belterületi első- és másodrendű főutak, belterületi gyűjtőutak, egyéb belterületi utak) síkosságmentesítésének megkezdésére és befejezésére ír elő határidőket, de egyáltalán nem szabályozza a kerékpáros főhálózat karbantartását.
 
Ezért egyeztetést kezdeményeztünk György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettessel, ami egy kényszerű halasztás után végül 2014. február 14-én jött létre.
 
Itt felvázoltuk, mit szeretnénk és hol akadtunk el:
  1. 24 órán belüli síkosságmentesítést
  2. erre alkalmas takarítógép flottabővítést
  3. a kerületi és fővárosi hatáskörök tisztázását
  4. és egy olyan hálózati térkép létrehozását kértük, amin látható, hogy a város kerékpárút-hálózatának egyes szakaszai kinek a felelősségi körébe tartoznak, és hó, kátyú, sár, üvegszilánkok vagy eldzsungelesedés esetén milyen csatornán lehet bejelentést tenni (amit majd kezelnek is természetesen). 
 
 
György István nyitottan kezelte felvetéseinket. Megértette, hogy ez a tavasszal induló Bubi és a kerékpáros közlekedés terjedése miatt is komoly probléma lehet, ha megoldatlan marad.
  • Minden adminisztratív kérdésben vállalta a segítséget, azaz a rendeletmódosításban és a kerületekkel várhatóan bonyolult egyeztetésekben is segítségünkre lesz.
  • A térképről kiderült, hogy már felmerült az elkészítése a BKK-ban, de eddig nem született meg.
  • Az FKF néhány gépes flottabővítése nehezebb, de talán szintén nem teljesen irreális feladat, mivel a céget most épp 700 milliós forráselvonás sújtja.

Abban maradtunk, hogy belevágnak a dolgokba, és tavasszal tájékoztat bennünket a fejleményekről.

Itt tartunk, és reméljük, hogy a HÓ24-nek 2014 decemberére már látható eredményei lesznek. Szerencsére azt már a találkozó előtt elintéztük, hogy ezen a télen már ne legyen hó. :-)
 
 
Az előzményekről itt olvashattok: http://kerekparosklub.hu/ho24
(itt az általunk írt nyílt leveleket és az FKF válaszlevelét is letölthetitek)
 
*********************************************************

Támogass minket tagdíjaddal vagy adód 1%-ával, ami össz-vissz havi két buszjegy ára. A tagság előnyeiről tájékozódj itt, a tagoknak járó szolgáltatásainkról itt olvashatsz bővebben, itt pedig összefoglaltuk nektek, miket is csináltunk az elmúlt néhány évben.
 
 
 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron