Facebook Instagram Youtube

Tömött sorok az első autós- bringás reggelinken – 30 helyszínen láttuk vendégül az arra tekerőket

Tömött sorok az első autós- bringás reggelinken – 30 helyszínen láttuk vendégül az arra tekerőket
2015.05.07
Az ország 30 pontján rendeztünk bringásreggelit (több helyen délutáni uszonnát), ahol 9000 Túró Rudival, kakaós csigával, almával, és a Decathlon szervizpontjaival vártuk a munkába tekerőket. Az autótulajdonos bringásoknak nyereményjátékot hirdettünk, amivel azt szeretnénk megmutatni, hogy a biciklizés népszerűbbé válásával eltűnnek a vélt „autós” és „bringás” különbségek.

Az ország 30 pontján rendeztünk bringásreggelit (több helyen délutáni uszonnát), ahol 9000 Túró Rudival, kakaós csigával, almával, és a Decathlon szervizpontjaival vártuk a munkába tekerőket. Az autótulajdonos bringásoknak nyereményjátékot hirdettünk, amivel azt szeretnénk megmutatni, hogy a biciklizés népszerűbbé válásával eltűnnek a vélt „autós” és „bringás” különbségek.

Debrecentől Sopronig tömött sorok álltak a reggelizőhelyeknél, a korábbi eseményekhez képest jóval többen jöttetek el. A facebook eseményünkbe várjuk a slusszkulcsos szelfiket a reggelizőhelyekről, amivel ha részt vehettek a játékunkban, mely nyereménye egy kétfős luxushétvége a szentendrei Rosinante szállodában.

Miért fókuszálunk ennyire az „autós” „bringásokra”?

Az Erzsébet téren tartott sajtótájékoztatón megjelent Kiss Csaba alezredes, az Országos Rendőrfőkapitányság – Országos Balesetmegelőzési Bizottság főtitkára is, aki hangsúlyozta a Kerékpárosklubbal folytatott együttműködés hasznosságát, hogy új alapokról indulva ne egy-egy közlekedési mód, hanem az összes közlekedő együttműködéséért dolgozhassunk.


A számok azt mutatják, hogy Magyarország Európa egyik legkerékpárosabb nemzete. Az Eurobarometer adatai szerint hazánk európai szinten 3. helyen van kerékpárhasználatban: 22% válaszolta, hogy a bicikli a leggyakrabban használt közlekedési eszköze.

A Kerékpárosklub és a TNS Hoffmann 2014 őszi közös felmérése pedig azt mutatta, hogy az ország lakosságának 41%-a használt két hét alatt legalább egyszer kerékpárt. A kerékpár tehát nagyon fontos módja a napi közlekedésnek hazánkban.

A budapesti Múzeum körúton felállított kerékpárszámláló 2011 nyara óta méri az Astoria irányába haladó kerékpárosok számát. A számláló szerint míg 2012 áprilisában 43594-en tekertek el a Nemzeti Múzeum előtt, addig idén áprilisban már 59270 volt ez a szám. Az adott útszakaszon egyébként évente több mint 1.2 millióan bringáznak, miközben a tavaly két irányban megnyitott belvárosi Új Főutca – a Kiskörút alternatívájaként - tovább növelte a környéken biciklivel közlekedők számát.

A Kerékpárosklub egy korábbi felmérése megmutatta, hogy a bringára váltók mintegy 14%-a közvetlenül autóról váltott kerékpárra. A Múzeum körúti adatok alapján megbecsülhető, hogy 2012. áprilisa óta bekövetkezett növekedés hatására mintegy 2200-al kevesebb autóval megtett utazás  volt a Kiskörúton idén áprilisban, mint 3 évvel korábban. Tekintve, hogy egy autóban átlagosan 1.2 ember ül, ez egy főre számítva 18333 négyzetméter hely megspórolását jelentette egy hónap alatt. Természetesen a kerékpár is foglal helyet: 1.5 négyzetmétert.  Az így megtakarított terület ezen az útszakaszon 15300 négyzetméter, ami kevesebb dugót, gyorsabb haladást eredményez az autóval közlekedők számára is.

 
Bringásreggeli a Kálvin téren

Vidám reggeliben volt részünk a Kálvin téren! Köszönet a zenéért a Tilosból DJ Pandának, a zenészeknek: Heigl László (bőgő) / Bakai Márton (hegedű), a Decathlonnak a szerelésért, a Nemzeti Múzeumnak a péksüteményekért és az asztalért, a Kálvin Centernek az áramért, és végül, de nem utolsó sorban az önkénteseknek a rengeteg munkáért.Képek kicsit később.

Posted by Magyar Kerékpárosklub Budapest Belváros on Thursday, 7 May 2015

 

A BKK forgalomszámlálási adatai azt is megmutatták, hogy Budapest egyes helyein legalább a közlekedők 10%-a ment biciklivel. A cég felméréseiből derült ki az is, hogy 20 év alatt a belváros egyes pontjain több mint tízszeresére nőtt a biciklivel közlekedők száma.

Nincsenek „bringások” és „autósok” – biztonságosabb a közlekedés

Az utóbbi években radikálisan terjedő kerékpározás hatására biztonságosabb lett kerékpárral közlekedni, a balesetek száma ugyanis nem követi a bringázás arányának növekedését. A fejlett kerékpáros kultúrával rendelkező városokban alacsony a balesetek száma, melynek oka, hogy elmosódik a kerékpárral és autóval közlekedők közti különbség: aki egyszer biciklire ül, valószínű, hogy máskor autóval is közlekedik.

A Cyclechic.hu kerékpáros életmód blog olvasói között évenként megrendezett felmérések azt mutatták ki, hogy a rendszeresen biciklivel közlekedő olvasók több mint 60%-a rendelkezik jogosítvánnyal.

A Kerékpárosklub fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy nincsenek autósok és nincsenek kerékpárosok, kizárólag közlekedők vannak, akik adott esetben a nekik legmegfelelőbb közlekedési módot választják. Éppen ezért tartjuk fontosnak a kerékpározás körülményeinek további fejlesztését, melyek hatására növekedhet a bringával közlekedők száma. Minél többen használják a mindennapokban a kerékpárt, annál könnyebb a tömegközlekedés és a szükségből autót használók élete.



Folyamatosan bővülő fotóalbum a reggelikről és uzsonnákról a facebook oldalunkon!
 

Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Add a Kerékpárosklubnak adód 1%-át! Az 1% felajánlásról mindent megtudhatsz itt.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron