Facebook Instagram Youtube

2014 a biciklis rekordok éve volt Bécsben

2014 a biciklis rekordok éve volt Bécsben
2015.02.04
Bécsben ma már 12 helyen méri biciklis számláló az elhaladó kerékpárosokat. Az önkormányzat mérései 2014-ben 24%-os forgalomnövekedést mutattak és a város összes mérőpontján növekedést könyveltek el. A számok persze nem meglepőek a szaporodó kerékpárosbarát beruházások fényében.

Bécsben ma már 12 helyen méri biciklis számláló az elhaladó kerékpárosokat. Az önkormányzat mérései 2014-ben 24%-os forgalomnövekedést mutattak és a város összes mérőpontján növekedést könyveltek el. A számok persze nem meglepőek a szaporodó kerékpárosbarát beruházások fényében.

Az Opernring külső és belső részén, ahol a legnagyobb forgalmú kerékpárút található, 2014-ben összesen 1.506.117 kerékpárost számolt az automatikus forgalomszámláló. Ez 2013-hoz képest 24 százalékos növekedést jelent. Hétköznapokon a növekmény még ennél is magasabb volt, mintegy 28 százalék. A Karlplatz-on található Operngasse is egy nagy forgalmú hely, az itteni mérőállomásnál 2014-ben 1.121.962 kerékpáros haladt el. 

2014-ben a legnagyobb kerékpáros forgalmú hónap június volt. A Neubauguertelnél felállított számláló hétköznap átlagosan 2.683 kerékpárost mért, az Operngasse esetében 5.757, a Ringstraße esetében pedig 7.395 volt ez a szám. A legforgalmasabb 2014. május 21. szerda volt. Ezen a napon az Opernringnél 9.346 kerékpárost számláltak, az Operngassén pedig 7.128-an tekertek el.

Javulnak a kerékpározás feltételei

A növekedés mértékét a kerékpáros beruházások magyarázhatják. A bécsi Mobilitätsagentur 2014-es kerékpáros felmérése alapján a kerékpárosok 72%-a szerint javultak a biciklis közlekedés feltételei.

Bécs kerékpárügyi megbízottja, Martin Blum szerint "a növekedés azt mutatja, hogy működnek Bécs infrastruktúra fejlesztései és figyelemfelkeltő lépései". Maria Vassilakou alpolgármester így látja: "A növekedés nagyon bíztató, az elmúlt években tett erőfeszítéseink megtérülnek: A bécsiek egyre inkább felfedezik a kerékpárt, mint közlekedési eszközt. A város üdvözli ezt a fejleményt. A több kerékpáros kevesebb szennyezést, kevesebb torlódást jelent, és ugyanakkor nagyobb örömet és több testmozgást is."

A következő években Bécs városa folytatni tervezi a kerékpárosok és gyalogosok közlekedési feltételeinek javítását.

Az időjárás is kedvezett

2014-ben kedvezőbbek voltak az időjárási körülmények Bécsben, mint 2013-ban. 2013-ban összesen 150 csapadékos nap volt, míg 2014-ben csak 139. Fagypont alatti hőmérséklet 17 nap volt 2013-ban, míg 2014-ben mindössze 10 nap.

Martin Blum előadása a bécsi fejlesztésekről az őszi szakmai konferencián Budapesten:

A cikk eredeti verzióját Dormán Emese fordította magyarra.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron