Miért jó tagnak lenni?

Kerékpáros kerekasztal a Városházán

A korábbi egyeztetés folytatásaként 2013. július 4-én a debreceni városházán vettünk részt egy újabb egyeztetésen. Az egyeztetésen részt vett a Városfejlesztési Osztály több tagja, a Városi Rendőrkapitányság, a DERKE, a Hajdú-Bihar megyei Közútkezelő, a Magyar Közút Nonprofit Zrt és tervezők is. Ezúttal ígéreteket is kaptunk a helyi kerékpárosokat érintő problémák megoldására.


Kerékpárral behajtani tilos táblák ügye
Örömünkre szolgált, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. is képviseltette magát a megbeszélésen, így lehetőségünk nyílt személyesen beszélni velük a tiltó táblák okozta problémákról. Erről bővebben ebben a cikkben lehet olvasni.
A Magyar Közút képviselői hajlandóak lecserélni a táblákat, de a jelzőlámpától nem engedik keresztezni a főutat kerékpárral, ami még további közlekedésbiztonsági problémákat fog okozni. Erről a későbbi egyeztetésen még beszélni kell. Ezeket a táblákat a város fizeti. Ezért mindenképpen jár a köszönet.


Egyirányú utcák
Teljes egyetértés volt abban, hogy sok helyen logikus és biztonságos volna, ha engedélyezve lenne több helyen a kétirányú kerékpárforgalom a jelenleg egyirányú utcákban. Konkrét javaslatok is születtek, ezeket az Önkormányzattal együttműködve fogjuk javasolni.


Kisforgalmú utcák
A Városi Rendőrkapitányság képviselőivel megállapodtunk, hogy közösen létrehozunk egy kerékpáros térképet, ami jelzi a kerékpáros infrastruktúrákon kívül a kisebb és nagyobb forgalmú utcákat. A térképet terveik szerint ősztől a közlekedésbiztonsági osztályfőnöki órák keretén belül bemutatnák az általános és középiskolákban is.
Meglátásunk szerint egy hatékony hálózathoz szükség van mind az egyirányú utcák megnyitására, mind a Magyar Közút tiltó tábláinak a felülvizsgálatára.

 

További eredmények:

  • A hivatalos napirendi pontokon kívül sikerült átvinni azt a gondolatot, hogy a szemléletformálás és a forgalomtechnikai megoldások egymást erősítik. Ennek kapcsán felajánlottuk az együttműködésünket arra az esetre, ha a város egy új kerékpárforgalmi elemet alkalmaz, akkor reklámozzuk annak a helyes használatát.
  • Szóba került még, hogy a jövőben nagyobb hangsúllyal venne részt a Magyar Kerékpárosklub a fejlesztések tervezésében. Ez könnyebben megvalósulhatna, ha létrejön a Városfejlesztési Osztály ígérete, a kerékpáros munkacsoport kialakítása.
  • A rendőrséggel a kerékpáros térkép elkészítése mellett tervezzük a közös részvételt lakossági kerékpáros akciókban is.