Facebook Instagram Youtube

VOCA - Maribori meeting

VOCA - Maribori meeting
2012.11.20
Szakmai beszámoló VOCA, Maribor 2012. október 4-7-Résztvevők: Varga Andrea, Dalos Péter

Szakmai beszámoló VOCA, Maribor 2012. október 4-7-

Résztvevők: Varga Andrea, Dalos Péter

A VOCA program (Volunteers of Cycling Academy) keretében 2012 október 4-7 között a Szlovén Kerékpárosklub vendégei voltunk Mariborban, ahol találkoztunk a programban résztvevő országok kerékpáros civil szervezeteinek önkénteseivel. A Magyar Kerékpárosklubot Varga Andrea és Dalos Péter (KMCS; Bel-budai TSZ) képviselte.

A téma a kerékpáros civil szervezetek fenntarthatósága volt. Ezen belül a kerékpározás népszerűsítése, a kerékpáros kultúra fejlesztése, az érdekvédelem és az oktatás fenntarthatóságáról konzultáltunk, a különböző részt vevők széles körű tapasztalatcseréjére alapozva. A témákat kis csoportokban dolgoztuk fel. Minden egyes csoport előadta a saját témáját, amelyet aztán rendre közösen megbeszéltünk.

Az Magyar Kerékpárosklub képviseletében számos témához tudtunk proaktívan hozzászólni, többek között:

  • Hivatás és önkéntes munka összeegyeztethetősége
  • Profitorientált és közhasznú tevékenységek kapcsolata
  • Jövőkép, célok
  • Erősségek, gyengeségek, lehetőségek és veszélyek a különböző típusú kerékpáros szervezetekben
  • Új lehetőségek a kerékpáros turizmusban, kerékpáros vállalkozások, ipari kapcsolatok, termékfejlesztés
  • Túlélési és fejlődési lehetőségek a válság idején

A szakmai program része volt a város alapos megismerése is. A belvárost és a város környékét is szisztematikusan felfűző kerékpáros bejárások és túrák egyikén a maribori polgármesteri hivatal kerékpáros referense is elkísérte a nemzetközi csapatot. Mind a hivatalnok, mind a helyi civilek szívélyesen válaszoltak a dinamikusan fejlődő kerékpárosbarát megoldásokra vonatkozó kérdésekre, amelyek szinte minden sarkon záporoztak az érdeklődő résztvevők szájából. A maribori infrastruktúráról részletes képes beszámoló is készült, angol nyelvű képaláírásokkal. Ezekből a képekből néhány alább is látható.

A projekttalálkozó közösségépítő szerepét a helyiek gazdag kulturális és kulináris programpontokkal fokozták. A tipikusan „európai” - bármit is jelentsen…- ugyanakkor felszabadult hangulatról rövid videofilm is készült.

Dalos Péter                                                                                        Budapest, 2012-10-13

A Maribor környéki túraútvonalakról itt olvashatsz bővebben.

A találkozó további anyagait ITT találjátok.
 

Vörös szőnyeg - kerékpáros elsőbbséggel


Ez nem jellemző Mariborban

Behúzott kerékpáros kereszteződés - a gyalogos mellett

Nincs nagy forgalom

 

jobbra is lehet fordulni, vagy egyenesen fel a hídra

Autópálya kijáratnál kereszteződés a kerékpárosoknak elsőbbséget adva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron