Miért jó tagnak lenni?

Mutassuk meg, hányan vagyunk!

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése
Garancia=jótállás, ami a másik az a szavatosság.
A szerződés tartalmaz arra is infót, hogy a jótállás (garancia) ideje alatt mennyi a rendelkezésre állás (havi x óra üzemszünet), a hibajelzés módja és a javítási idő (jelzés esetén mennyi idő alatt javítanak mondjuk nappal, éjjel, hétvégén)?
A garancia a jótállás hétköznapi neve. Itt az eladónak kell bizonyítania a nem rendeltetés szerű használatot. Viszont van szavatosság - 3 év -, ahol a bizonyítási teher megfordul, a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba (oka) a vásárláskor is megvolt. Szavatosság kötelező, jótállás viszont csak fogyasztóvak kötött szerződés esetén van. Ha valakit jobban érdekel a téma, akkor http://www.fogyasztovedelem.com vagy http://www.panaszfal.hu mindkettőn hozzáértők (is) válaszolnak.
Köszi az infókat!
Csak egy aprósághoz szólnék hozzá. A garancia és a jótállás között nincs különbség. Az egyik a másiknak köznapi szinonímája. A jótállás (grancia) és a szavatosság között van az a különbség, hogy a szavatossági időn belül a vásárlónak kell bizonyítania, hogy hibás az áru. _______________________________ ..:BringAlap:.. - egy lap a bringás alapokról
Természetesen a szerződés tartalmazza a garanciális feltételeket elég részletesen. A gyűjtés állásáról itt a honlapunkon a banner alatt lesz időről időre infó. Kösz mindenkinek János
Szia Virág! Köszönjük szépen a döntések okainak, problémáknak részletes ismertetését! Igazán tartalmas hozzászólás! Csak egy aprósághoz szólnék hozzá. A garancia és a jótállás között az a különbség, hogy a jótállásnál a vevőnek kell bizonyítania hogy hibás az eszköz. A garancia esetén "automatikusan" javítania kell az eladónak. Nem mindegy, figyeljetek rá szerződéskötéskor! hf ------------------------- Ez a zén oldalam
A témával kapcsolatban sok hozzászólás, észrevétel, kérdés hangzott el a CM blogon itt. A Magyar Kerékpárosklub műszaki tanácsadója tisztelettel válaszol. Öröm ezt a sok szakértő hozzászólást olvasni! Tényleg! Tegnap délután 3-kor voltunk egy egyeztetésen a Fővárosi Önkormányzatnál. Ahol a számláló tervezésével és telepítésével kapcsolatos minden fontos kérdést tisztáztunk az érintettekkel: Ez volt a harmadik ilyen találkozó, ahol az út kezelője (BFFH) és üzemeltetője (FKF), a EuroMetro Kft. mint az építési területen dolgozó cégek koordinátora, illetve a jelzőlámpákat üzemeltető cég jelen volt. Most így állunk:
  • A Közlekedési Ügyosztály és az FKF hozzájárul, támogatja.
  • Az MK elkészítette a kijelző látványtervét, amit a Közlekedési Ügyosztály is elfogadott. A Városképvédelmi Bizottság elé terjesztik pár héten belül.
  • A főváros át fogja venni tulajdonba, az FKF át fogja venni kezelésbe az eszközt.
  • A Múzeum előtti járdában már elhelyezték a védőcsövet, amiben a kábelezés fog majd futni, hála az EuroMetro Kft-nek.
  • A hurok és a kijelző forgalomtechnikai eszköz illetve közúti jelzés: ennek megfelelően az egyeztetesek a BKV-val, ELMŰvel, BDK-val folyamatban vannak, ezt a Swarco tervezői intézik, akik „ismerik a dörgést”.
  • Az adattovábbítás informatikai hátteréről az MK honlaptervezője egyeztet a Swarcoval. Kilián Zsolt MK tag (aki a nem motorizált forgalom számlálása témából ír diplomamunkát idén) tart folyamatos kapcsolatot a Swarcoval a technikai kérdésekől, és vesz részt a tesztelésben.
Miért a Kiskörút?
  • Mert frekventált helyre szeretnénk elhelyezni, a város egy kiemelt pontján.
  • Nem a járdán haladó kerékpárosokat szeretnénk számolni, hanem az úton haladókat. Ez kerékpársáv esetén a valósítható meg leginkább.
  • Erre kiváló helyszín a Múzeum előtti széles, napos útszakasz, ahol a kerékpársáv létesítése óta elég sok kerékpáros halad, és tervezett a kijelző az útról és a járdáról is jól látható.
Miért hurok?
  • Mert állandó mérőhelyként ez a legmegbízhatóbb megoldás.
  • Az infrakapu csak járdán helyezhető el, ami kommunikációsan nem éppen a legjobb. Rongálás ellen kevésbé védett, kikerülhető illetve jobban befolyásolható az eredmény.
  • Pneumatikus érzékelő nem tartós, rongálásnak jobban kitett, állandó, hosszú idejű mérésre nem alkalmas.
  • Kamerás érzékelés alakfelismerővel is kísérletezhetnénk…
  • Adatkezelés? Modemen keresztül 15 percenként egy számadat fog érkezni a mérőegységből. Így a napi számsorok alapján egy kis szoftver segítségével rendszeresen megjelenhet az MK honlapján, és bannerként bárhol máshol az éves és napi adat. Ezek kívül napi, heti, havi idősorok, átlagok számíthatóak, grafikonok rajzolhatóak, ami az MK oldalán fog megjelenni. Az adatbázis bárki számára hozzáférhető lesz. Más városok mérési adatai, példák: Brüsszel: http://www.provelo.org/spip.php?article454 Bécs: http://www.snizek.at/radverkehr/dauerzaehlung2.php Coppenhága, http://infosthetics.com/archives/2009/06/copenhagen_bicycle_counter.html Malmö: http://lh5.ggpht.com/_mAPr1xoJ4XQ/SwvriIsJnOI/AAAAAAAAHDc/CyrB8URAJuM/s512/Malm%C3%B6%20ker%C3%A9kp%C3%A1rsz%C3%A1mol%C3%B3.JPG Mit mennyiért? Eco-Countertől rendelhető „totemoszlop” mintája itt látható: http://lh4.ggpht.com/_mAPr1xoJ4XQ/SwvriM3EsqI/AAAAAAAAHDY/4ajFOeRu0WY/BC.jpg Ez a gyártótól km 4 Millió Ft. Utánajártunk, megkérdeztük. Ennek a hazai tervezése, legyártása strapabíró, megbízható kivitelben szintén hasonló árban lenne, mivel minden egyes részét egyedileg kell elkészíteni. Ezért döntöttünk amellett, hogy egy kijelző lesz a rotterdamihoz hasonlóan. http://www.flickr.com/photos/alper/2981537716/ Eco-Counter: Ismersd meg a kerékpáros számlálás minden csínját-bínját itt az alábbi linkeken. A témában ők az egyik legtapasztaltabb cég a világon. http://www.youtube.com/user/jfrheault?hl=en http://www.eco-compteur.com/Bicycles-Sensors.html?wpid=15388 Persze nyilván nem lehetetlen saját fejlesztéssel egy érzékelő rendszert tervezni, de nekik van benne gyakorlatuk, és ők is ennyiért adják! Első körben egy magyar céget találtunk a ledes kijelző elkészítésére:ez önmagában kb. 350 ezer Ft. A kipróbált, tesztelt detektor hurok+relé az érzékeléshez az Eco-Countertől 270 ezer + adattároló egység + modem + adattovábbítás az Eco saját szoftverével 470 ezer, saját modem és saját adattovábbítás esetén 190 ezer. Rendszerintegrálás+ tesztelés+ szerelési munkadíj: 350 ezer. És ebben nincsen benne a hurok beépítésének költsége, illetve a hatósági egyeztetések lebonyolítása, és a szoftverfejlesztés sem. Miután körbejártuk a témát és tisztáztuk, hogy
    • az aszfaltban illetve a járdaburkolatban el kell helyezni a hurkot és a kábeleket, és ezt a munkaterületen dolgozó cégekkel együttműködve kell ezt megtenni;
    • a villanyoszlopra, ami BKV tulajdon fel kell szerelni a táblát;
    • a működtetéshez áramot kell vételezni az ELMŰtől vagy a forgalom irányítási rendszerről az egész berendezést igazából az FKF tudja átvenni kezelésbe, mivel ők üzemeltetik a több mint száz hurokdetektort a városban;
    • továbbá fontos célunk a számlálóval, hogy később bővíthető legyen, és maga a város terjessze ki a rendszert;
    Úgy döntöttünk, hogy nem „sufni tunning”, nem „hekkelés” lesz, hanem az egész rendszert kompletten a budapesti jelzőlámpákat tervező és üzemeltetető céggel együttműködve terveztetjük, szereltetjük, akiknek van gyakorlata a hurok beépítése, adatrögzítés, közúti jelzések üzemeltetése, távfelügyeleti rendszer, modemes adattovábbítás tekintetében. Mindkét jelzőlámpás céggel felvettük a kapcsolatot, a SWARCO adott ajánlatot, melyet elfogadtunk. Az egész rendszer a gépkocsi sebesség mérő és kijelző mintájára fog elkészülni. A hurokdetektort érzékenységét a kerékpároknak megfelelően fogják kalibrálni. A SWARCO ajánlata mit tartalmaz? Speciális induktív hurok a kerékpársáv aszfalt burkolatába telepítve 60.000,- Ft + ÁFA Egyedi számláló, adattároló-, továbbító és kijelző egység legyártása 800.000,- Ft + ÁFA (Az ár tartalmazza a GPRS modemet és egy szerverre az adatok rendszeres továbbítását az általunk kifejlesztet protokoll) A berendezés telepítése az egyeztetett közvilágítási oszlopra és, a detektorkábel behúzása az útépítő által bekészített védőcsőbe: 180.000,- Ft + ÁFA Tervdokumentáció készítése, Elektromos csatlakozás kiépítése (BDK költség beleértve), BKV szakfelügyelet, Kábelek bekötése és a rendszer beüzemelése: 240.000,- Ft + ÁFA Vállalkozó a szerződés alapján 24 hónap jótállási kötelezettséget vállal. A fenti ár nagyjából megegyezik az külön-külön cégektől kapott ajánlattal, viszont sokkal kedvezőbb abban a tekintetben, hogy az összeszerelt rendszerre garanciát tudnak vállalni. Bár pontosan ilyen rendszert ők sem készítettek még, az eszközök és a technológia náluk készen áll. Közben kiderült, hogy valószínűleg visszaigényelhetjük az ÁFÁT. Mire jók ezek az adatok? Természetesen egyetlen mérőhely nem alkalmas hosszútávú komoly közlekedés szakmai elemzésre. De megmutatja egy adott keresztmetszetben a napi, heti, forgalom lefolyást. Meglátjuk hogyan hat az időjárás a kerékpáros forgalomra, látjuk az évszakos változásokat. Bécsben 8 állandó kerékpáros mérőhely van, Zürichben idén nyáron 10 mérőhelyet helyez üzembe az EcoCounter. Mindig ennyibe fog kerülni? Nem, mert nincs szükség mindenütt látható táblára, pedig az a fő költség. A további mérőpontoknál elegendő csak a detektorhurok és egy adatgyűjtő egység elhelyezése.
A gyűjtés állásáról hol lehet információt kapni?
Az első firka a "LE" előljáró lesz a "számolunk" előtt (nyilván előtt, azé elől járó) csak mondják majd meg miból van a borítás, hogy tudjuk mivel lehet rongálás nélkül takarítani. Ha egy ilyen dolog közösségi irányból összejön és még gondozás alatt is marad sokáig, az hatalmas példa lenne. drukkolok neki.
Mindent bele! Rajtam már nem fog múlni :)