Támogasd 1%-oddal a Kerékpárosklubot!

MK Közbringa fórumja

Hogyan is készül, terveződik a BUDAPESTI KÖZBRINGA?

Május óta folynak az egyeztetések a Parking Kft, a megbízott mérnökirodák, a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztály között a KKKR bevezetéséhez szükséges intézkedési tervről. A folyamatba kezdettől fogva konzulensként bevonták a Magyar Kerékpárosklubot is.

A Magyar Kerékpárosklub véleményezte a készülő kommunikációs stratégiát és intézkedési tervet, illetve a gyűjtőállomások tervezett helyét.

(maga az anyag egyelőre nem nyilvános, de a vélemény igen)

>>Véleményünk a KKKR kommunikációs stratégiájárol
>>Véleményünk a KKKR infrastruktúrális intézkedési tervéről
>>Véleményünk a KKKR gyűjtőállomásairól

A Magyar Kerékpárosklub oldalán a közbringáról mindent!!

Véleményeket, kérdéseket, hozzászólásokat, infókat ide várunk!!

Virág - Magyar Kerékpárosklub

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése
Én azt szeretném tudni, hogy milyen módon kívánják megvalósítani a rendszert. Pl. fizetés, regisztráció módja, Állomások környezete.... Én fontosnak tartom, hogy az első regisztráció is könnyen, lehetőleg bármelyik terminálnál megvalósítható legyen. Ha külön kell rohangálni akár csak az elején, akkor az már macerás. Ezekról nem találtam anyagot, csak javaslatot. Jó lenne, ha ezt mondjuk bankártyával meg lehetne valósítani. Az SMS küldés jó dolog, de az eltérő tarifájó SMS-küldés külföldieknek és hazai emberek egy részének is problémás lehet. Nagyobb tereken, csomópontokben elhelyezett dokkoló állomások esetében külön figyelemet kell szentelni szerintem, hogy az állomás jól látható és megközelíthetó legyen, pl. mini térképekkel. Sajnálatosnak tartomm, hogy bár már május óta folyik a munka a publikum lényegében nem tud semmit a rendszerről, sokan még azt sem, hogy lesz. Bringás oldalak kivételével eddig szinte sehol nem találkoztam a rendszer említésével, csupán néhány elrejtett hírrel a pályázat beadásának idelyében. Azt is fontosnak tartanám, hogy az MK lobbiza ki a belváros kerékpárosbarátivá tételét legkésőbb a bevezetéssel egyidőben. Amire én gondolok: lámpák áthangolása, kerékpáros felállóhelyek felfestése, a belvárosi nyomógombos bringalámpák megszüntetése (különösen problémás ez az Oktogonnál, ahol a gombot nem autómatikusan lehet észrevenni, és a Szent Gellért téren, a Szabadság-hid északi oldalánál, ahol pedig nem egyértelmü a BME irányába melyik nyomógombot kell megnyomni). Jó érzéssel töltene el, ha dokkolók kialakításánál általános, bringás szolgáltatásokat is telepítenének. Pl. pumpa, vízvételi lehetőség, jól elkülönítve néhány kerékpártámasz.
Olyan lelkesítő! És olyan jó lenne, ha a kommunikáció valóban arrafelé menne, mint amit a vélemény mutat. Intézkedési terv: nagyon szívet melengető az a "kevés megalkuvással". Eléggé kíváncsi vagyok az eredeti anyagra. Lujka - CMS, Rabic, MKKP -