Facebook Instagram Youtube

Mit tehet a kerékpározás a városért? Cities-4-People előadásunk

Mit tehet a kerékpározás a városért? Cities-4-People előadásunk
2018.05.31
Május 03-án a Műegyetem rakparton tartott előadást mérnökünk a Cities-4-People projekt Mobilitási Műhelyében arról, hogy hogyan segítheti az élhetőbb város létrehozását a kerékpárral való közlekedés.

Május 03-án a Műegyetem rakparton tartott előadást mérnökünk a főváros által szervezett Cities-4-People projekt Mobilitási Műhelyében arról, hogy hogyan segítheti az élhetőbb város létrehozását a kerékpárral való közlekedés.

A Cities-4-People (Városok az emberekért) projekt célja emberközpontú közlekedési fejlesztések támogatása közösségi tervezésen keresztül, a helyi lakosság igényeinek, ötleteinek bevonásával. Májustól októberig változó helyszíneken lehet találkozni a DumaPart Busszal, ahol előadásokon lehet részt venni, helyi problémákról, ötletekről lehet beszélgetni.

Az első alkalmon a Magyar Kerékpárosklub részéről Molnár Berta adott elő arról, hogy hogyan válhat zöldebb, egészségesebb, több örömet nyújtó lakóhellyé a város, ha a közlekedés tervezésénél az ember kerül középpontba, amihez jó eszköz a kerékpárral való közlekedés támogatása.

Berta prezentációját itt, vagy csatolt dokumentumban nézhetitek meg.

A következő alkalom a Batthyány téren lesz júniusban. Reméljük, az a program már a közönség számára is elérhető időpontban lesz. Infókért kövessétek a projekt oldalát!

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!
  •  
 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron