Facebook Instagram Youtube

Haladunk az átfogó fővárosi együttműködés felé

Haladunk az átfogó fővárosi együttműködés felé
2018.06.20
Együttműködési megállapodás megkötéséről szóló szándéknyilatkozatot írt alá a Kerékpárosklub elnöke és Tarlós István szerdán a Főpolgármesteri Hivatalban. Az együttműködés célja, hogy BKK után a Budapest Közúttal és más fővárosi intézményekkel is rendszeresen tárgyalhassunk a kerékpározás fejlesztéséről egyes utak felújításának szintjétől kezdve Budapest 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérését segítő stratégiai döntésekig. Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke beszédében a lakóövezetek 30-as zónává alakítását, a külváros-belváros kapcsolat javítását, új kerékpársávok építését tűzte ki célul a kerékpáros közlekedés népszerűsítése és oktatása mellett.

Együttműködési megállapodás megkötéséről szóló szándéknyilatkozatot írt alá a Kerékpárosklub elnöke és Tarlós István szerdán a Főpolgármesteri Hivatalban. Az együttműködés célja, hogy BKK után a Budapest Közúttal és más fővárosi intézményekkel is rendszeresen tárgyalhassunk a kerékpározás fejlesztéséről egyes utak felújításának szintjétől kezdve Budapest 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérését segítő stratégiai döntésekig. Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke beszédében a lakóövezetek 30-as zónává alakítását, a külváros-belváros kapcsolat javítását, új kerékpársávok építését tűzte ki célul a kerékpáros közlekedés népszerűsítése és oktatása mellett.

„A Budapest közlekedésének fejlesztését szabályozó Balázs Mór Tervben megadott 2030-as határidő nagyon messze van. Konkrét lépésekre van szükség, hogy az egész városban 10% lehessen az összes megtett utak közt a kerékpár aránya” – húzta alá az együttműködés lényegét Kürti Gábor. A legnagyobb hazai kerékpáros érdekvédelmi civil szervezet vezetője hozzátette, hogy a belváros több pontján már évek óta a járművek 10%-át teszik ki a kerékpárok, a fővárosi bicikliszámlálók idén is növekedést mutattak és a lakosság negyede legalább kéthetente kerékpárra ül a felmérések szerint.

A Kerékpárosklub évek óta dolgozik együtt a Budapesti Közlekedési Központtal és az Innovációs és Technológiai Minisztérium kerékpározásért felelős főosztályával, aminek során javaslatokat tesz a lassan tízmilliárd forintnyi kerékpárosbarát fejlesztési tervekhez. Mindeközben a korábbi vitákhoz képest sokat javult a kapcsolatunk Tarlós Istvánnal, és az útfelújítások jelentős részéért, valamint a karbantartásért felelős Budapest Közúttal is sikerült asztalhoz ülnünk. A békülési folyamatot jól jellemzi a Bartók Béla úti kerékpársávok esete, ahol a korábbi tervek elvetése miatt demonstrált, majd tárgyalt a Kerékpárosklub, ezt követően pedig az út belső szakaszán egy naponta több ezer embert kiszolgáló kerékpársávot alakítottak ki.

A megtett utak 10%-os kerékpáros arányát a lakóutcák minden városlakónak kedvező 30 kilométer/órás sebességcsökkentésével, új kerékpársávok létesítésével, a külváros-belváros bringás kapcsolatainak fejlesztésével, a hidak átjárhatóbbá tételével érné el a Kerékpárosklub. Céljainkkal olyan, az itt élőknek és itt közlekedőknek is vonzó és élhető környezetet érnénk el, ahol azok a gyerekes családok is biciklire ülnének, akik ezt még nem teszik meg.

Ennek megvalósításához nagyon fontos, hogy közelebb kerüljünk a tervezőasztalokhoz és a döntéshozó fórumokhoz. Ezt alapozhatja meg a Fővárosi Önkormányzattal kötendő együttműködési megállapodás.

A Kerékpárosklub szerint elkerülhetetlen lesz több helyet biztosítani a biciklis közlekedésnek, mivel az autóforgalom növekedése miatt pár éven belül felmentő seregként tekinthet majd a város a kerékpározókra.

A szerdai eseményen Tarlós István egy olyan együttműködési megállapodást írt alá az Autóklubbal, amilyenhez hasonlót kötünk mi is. A két szervezet és a főpolgármester találkozója kapcsán Kürti Gábor kiemelte, hogy a Kerékpárosklub az útépítéseknél is jobban megtérülő befektetésnek tartja a bringázás népszerűsítését és a szemléletformálást. A Kerékpárosklub és Hatala József, az Autóklub elnöke is hangsúlyozta a „nincsenek autósok és kerékpárosok elvet”, vagyis, hogy a két közlekedési mód között milyen könnyű az átjárás.

A szándéknyilatkozat után ősszel a Fővárosi Közgyűlés igen szavazata esetén október 30-ig tudjuk aláírni a budapesti intézményekkel zajló munka kereteit szabályozó együttműködési megállapodást.

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron