Miért jó tagnak lenni?

Ezt tettük 2018-ban; Adó 1%; Újjáalakulás Bel-Budán; Hiányzó kerékpártárolók; Új Blaha Lujza tér bringasávok nélkül; Nem sötét bringások; Európai pedelec siker; Szervezetfejlesztés; Szemléletformálás, stb.

Összefoglaltuk 2018-as munkánkat, a folytatáshoz adó 1%-os támogatásodra számítunk! Összegyűjtöttük Budapest 150 legjobban hiányzó kerékpártárolóját, felszólaltunk amiatt, hogy bringasávok nélkül építik át a Blaha Lujza teret. Újjáalakult Bel-budai csoportunk, miután országos szervezetfejlesztő találkozót tartottunk. Bringalámpákat számoltunk, látványos hőtérképeket készítettünk, európai sikerben van részünk elektromos bringák ügyében és BKK sofőröknek meséltünk a bringázásról. Szervezzük a tavaszi kampányokat és felvonulásokat, és még csomó más hírünk is van.!

MK_hirlevel_fejlec

 

Ha nem jól olvasható ez az email, kattints az online verzióra. Hogy biztosan mindig megkapd híreinket, adj hozzá minket a címtáradhoz.

blueline

Kedves Bringás Barátunk!
 

A Kerékpárosklub év eleji hírlevelét olvasod 2018-as és 2019 eleji munkánkról.

Sok jó hírünk van, de a folytatáshoz Te is kellesz. Támogasd a bringás fejlődésért végzett munkát adód 1%-ával, tagsággal, csatlakozz területi szervezeteinkhez!

blueline

Ezt tettük a bringás fejlődésért 2018-ban - a folytatáshoz adód 1%-ára van szükség

2018-ban úgy tűnhetett, hogy lelassultak a bringás beruházások. Mi a Kerékpárosklubnál nem lassultunk le. 2018-ban is kerékpárutak felújítását, biciklisávok és több száz új bringatároló építését értük el, új kerékpársávok és utak tervezéséhez tettünk javaslatokat. Az újraindult Bringázz a Munkába kampányban milliókat biztattunk a kerékpározásra, több tízezren vonultunk fel a biciklis fejlesztésekért, bringázóknak hátrányos intézkedések ellen tiltakoztunk sikerrel, szemléletformáló és oktató programokban vettünk részt.

Olvasd el, min dolgoztunk 2018-ban!

Jelentős eredményeket értünk már el együtt, de még nagyon sok tennivalónk van hátra. Függetlenségünk megőrzéséhez stabil pénzügyi háttérre van szükség, ami nélkületek megvalósíthatatlan.

Köszönjük, ha adód 1%-ával munkánkat, és csatlakozol helyi csoportjainkhoz.

Idén is számítunk rád!

Nevünk: Magyar Kerékpárosklub (Magyar Kerékpáros Érdekvédelmi, Szabadidősport és Turisztikai Szolgáltató Klub)
Adószámunk: 18245402-2-43

Minden tudnivalót az 1% felajánlásáról megtalálsz oldalunkon.
Mi az ügyfélkapus megoldást javasoljuk, 5 perc az egész.

blueline

Bringázható Budapestet most! I bike Budapest felvonulás 2019.04.28.

Új útvonallal, már az elején és a végén is zenés piknikkel, először óbudai szakasszal, rakpartokkal, hidakkal, gyerekszekcióval és új programokkal április 28-án rendezzük az 5. I bike Budapestet.

Idén önkormányzati választás lesz. Összeraktunk 12 pontot a következő 5 év legfontosabb bringás fejlesztéseiről. Továbbra is pártatlan örömtekerést tartunk, de fontos, hogy egy napra megcsináljuk a bringás várost, hogy aztán azzá is váljon örökre.

Ehhez szükség van rád!

Itt találod a Facebook eseményt
Hívd meg te is barátaidat, oszd meg, ahol tudod!

Van kedved segíteni?
Várunk szeretettel a plakát- és matricaosztó gyűlésre március 27-én a Trip hajón! Idén rövidebb és pörgősebb lesz. Fél 6-tól a tavalyi aftermovie-t vetítjük, 6 körül kezdünk.
Feladatkiosztó részletek itt

400 önkéntes rendezőt keresünk, akik megadott helyeken leállva biztosítanak 1-1 kereszteződést, közlekedési csomópontot. Ők vezetik fel és zárják a felvonulást. Önkéntes rendező csapatunk a felvonulás lelke. Nagyon nagy szükség van rájuk!
Részletek és jelentkezés itt

Maradjunk kapcsolatban:

blueline

Újjáalakult Bel-budai területi szervezetünk!

Eredetileg 2009-ben alakult meg a Budapest I., II., XII. kerületét összefogó Bel-budai területi szervezetünk. Baki Ádám - akkori vezető - szomorú halála után azonban új vezető híján a csoport nem működött tovább. A 2018 őszén először megszervezett városmajori bringás reggelin fellelkesülve újjáalakítottuk a csoportot.

Kapcsolódj be, vagy - ha vannak - szólj erre lakó ismerőseidnek!

blueline

Bringasávok nélkül újítják fel a Blaha Lujza teret

A Blaha Lujza tér felújítási terveiből kerékpáros szempontból a lényeg maradt ki: nem lesz átjárhatóbb a tér a Nagykörút és a Rákóczi út vonalában. Azt kérjük a fővárostól, hogy legalább a sávok helyét biztosítsák, hogy később kialakíthatóak legyenek.

Részletek a honlapunkon

blueline

Összegyűjtöttük Budapest 150 legjobban hiányzó kerékpártárolóját

Nem csak kerékpársávokkal és utakkal lehet segíteni a bringás közlekedést, hiszen valahova parkolni is kell, ha megérkeztünk. Ha a tömegközlekedési csomópontokban, közintézményeknél, boltoknál, népszerű közösségi terek, szórakozóhelyek és más úticélok közelében biztonságos és jól használható kerékpártárolók lennének, akkor sokkal többen közlekednének biciklivel. A Kerékpárosklub – területi szervezeteinek javaslatait beépítve – tavaly összegyűjtötte azt a 150 helyszínt, ahol a biciklis forgalom alapján legjobban hiányoznak a tárolók.

Térképes javaslataink a honlapon.

blueline

Az Európai Parlament szerint sem kell kötelező biztosítás pedelec kerékpárokra

Tavaly nyáron összeurópai tiltakozást váltott ki kerékpáros civil és iparági szervezetek között az elektromos rásegítéses kerékpárokra vonatkozó kötelező biztosítás ötlete. Támogatóinkkal, magyar vállalatokkal és az EU bringás szervezeteivel közösen mi is tiltakoztunk az Európai Bizottság véleményküldő oldalán, mert egy ilyen intézkedés gátat szabhat a sokak autózással szembeni alternatíváját jelentő pedelec kerékpárok terjedése előtt. Úgy tűnik, sikeres volt a tiltakozási hullám, de a végső döntés még hátra van.

Részletek a honlapunkon.

blueline

Nem olyan sötétek a bringások

Felmértük a lámpahasználatot, és több helyen, több kivilágított kerékpározót találtunk.

Részletes adatok itt

blueline

Idén is szervezetfejlesztő találkozót tartottunk

A Szimpla Kertben gyűltek össze területi szervezeteink vezetői, amin a területi szervezeteink vezetői, elnökségi tagok, irodai munkatársak és szakmai munkacsoportok képviselőinek részvételével beszéltük át az elmúlt évet, terveinket, és a bringás fejlődésért végzett munkánk hatásának javítását vizsgáltuk.
Továbbiak itt

blueline

Tömegközlekedési járművezetőkkel beszélgettünk a bringás közlekedésről

Itt megnézheted az esemény videóját.

blueline

Budapest, Debrecen és Székesfehérvár legbringásabb útvonalai

Látványos hőtérképek készültek a Bringázz a Munkába kampány tekeréseiből.
Nézd meg őket itt!

blueline

Mi a helyzet Budapesten?

A Kerékpárosklub Budapest-programját itt érheted el. A budapesti bringás nagyberuházásokról készülő véleményeinket itt követhetitek.

blueline

Megszakad a Bajcsy

A bringautat megszüntetve, alternatíva nélkül újítják fel az Arany János metróállomás körüli teret. Alternatív javaslatokkal készülünk. Addig is nézd meg a képeket!

blueline

Vérzik a Belváros Szíve

Korábbi példamutató köztér-megújításaival ellentétben az V. kerület rossz példáival volt tele a sajtó. A Reáltanoda utcában és a Magyar utcában járhatatlan járdákat építettek néhány parkolóhely kedvéért, az Erzsébet térnél és a Dorottya utcában pedig (ideiglenes) autóparkolót csináltak a gyalogos és kerékpáros felületekből.

A Magyar Közlekedési Klub kiszámolta, hogy jobban megérné a meglévő parkolóházakat és mélygarázsokat hasznosítani.

blueline

Mátyásföldön új kerékpárutak épülnek

Elkészült a Csömörre vezető szakasz és egy híd a patak fölött, a Bökényföldi úti bringaút is alakul.

blueline

Cuki kapaszkodók a Bajcsy végén lévő oszlopokon

Ajándék civilektől.

blueline

Felújították a 11-es út melletti kerékpárutat

Sima aszfalt Szentendrére.

blueline

Balesetveszélyes lezárások

Természetesen a kerékpárutakon.

blueline

Petíció a jó levegőért

A dízelautók kitiltását és a fenntartható közlekedés fejlesztését kéri a Greenpeace.

Részletek itt

blueline

Helyi fejlesztési javaslatainkról, ügyeinkről lejjebb, a területi szervezeteknél olvashatsz!

blueline

Metrópótlás két keréken

A 3-as metró Lehel tér és Újpest-Központ közti szakaszának lezárása miatt, a Kerékpárosklub a bringás metrópótlásra hívja fel a figyelmet. Bringabarát útvonalakat, MOL Bubi állomásokat, kezdő bringás tippeket és közös tekeréseket ajánlunk, hogy bárki biciklire tudjon váltani.

blueline

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel:

blueline

Pólók, táskák, sapkák

Támogasd a Kerékpárosklub munkáját, és legyél gazdagabb egy I Bike Budapest pólóval, pulóverrel, sapkával, esőkabáttal vagy táskával! Webshopunkban még egyszerűbben szerezheted be őket. Minden ruhánk egy oldalon, kattints ide!

blueline

Budapesti riadóhírlevelünkre itt iratkozhatsz fel, és érdemes belépni a Bringariadó Facebook csoportunkba is. Ne maradj le semmiről!

blueline

Érdekes cikkek: vár az önkéntes fordítócsoport!

Külföldi jó példákkal, újításokkal döntéshozók, szakemberek és az érdeklődők szemléletét formálhatjuk. Bringabarát megoldások, kutatások bemutatásához a Te segítségedre is szükség lehet.

Friss:

Eddigi fordításainkat itt találod

Csatlakozz az önkéntes fordítókhoz!

blueline

Érdemes megnézni

blueline

Kerékpáros térképek

Nyomtatott és online bringás térképeket találtok a honlapon lévő gyűjteményben.

blueline

Területi szervezeteink hírei

Ha szeretnéd lakókörnyezeted élhetőbbé, kerékpárosbarátabbá tenni, csatlakozz területi szervezeteink egyikéhez! Infó: kommunikacio [kukac] kerekparosklub [pont] hu

Balaton

Debrecen

Dunaújváros

Érd és környéke

Győr

Kecskemét

Miskolci partnerünk, a Kerékpáros Miskolc Egyesület hírei

Paks-Szekszárd

Pécs

Sopron

Szentendre

Székesfehérvár és térsége

Szeged

Veszprém

blueline

Budapesti területi szervezetek:

Bel-Buda

Budapest-Belváros

Dél-Buda

Dél-Pest

  • Egy túraútvonalat és ehhez kapcsolódó játékot tervezünk, aminek nyomán a Csepel szigetet lehetne bejárni. Mi legyen a neve?
  • Bringasávot szeretnénk a XVIII. Kerületi Üllői útra, mert felújítják.
  • Kövess minket Facebookon!

Észak-Buda

Észak-Pest

Kelet-Pest

  • Januárban Furdan Máriánál, a XVI. kerületi Önkormányzat kerületfejlesztési irodavezetőjénél jártunk. A Kerékpárosklub Kisokos tartalmi frissítéséről, újrakiadásáról egyeztettünk, emellett információt kaptunk a várható kerékpáros fejlesztésekről.
  • Nemrég felújították az Egyenes utcai lakótelep útjait és járdáit. A nagyon kátyús Kerepesi úti szervizút (ami a Kerepesi/Veres Péter úti bringás útvonal részét képezi) is új, sima burkolatot kapott és kerékpáros nyomokat festettek fel.
  • Együtt közlekedünk? Véleménycikk a blogunkon.
  • Gyűlést tartottunk februárban.
  • Kövess minket a Facebook oldalunkon!

blueline

A Magyar Kerékpárosklub a legnagyobb civil szakmai szervezet ma Magyarországon, mely az élhető településekért és ennek részeként a kerékpározás feltételeinek megteremtéséért dolgozik. Munkánk elengedhetetlen feltétele a függetlenség, ezért alapvető fontosságú a közösségi finanszírozás megerősítése. Ha egyetértesz céljainkkal, támogass minket éves tagsági díjaddal és adód 1%-ával!

blueline

 

MK_hirlevel_lablec

Ezt a levelet azért kaptad, mert feliratkoztál a Magyar Kerékpárosklub hírlevelére. Terveink szerint havonta küldünk Neked infókat tevékenységünkről, szervezetünkről, kampányainkról, hogy első kézből tájékozódhass. Emellett követhetsz minket a Facebook oldalunkon és honlapunkon. Ha szeretnél önkéntesként segíteni nekünk, itt jelentkezhetsz. Régebbi leveleinket megtalálod a hírlevél arhívumban. Amennyiben nem szeretnél a jövőben hírlevelet kapni tőlünk, erre a címre kattintva iratkozhatsz le.
Adatkezelési azonosító: NAIH 64081/2013, 64082/2013, 64083/2013

counter