Tagsági akció 115 nyereménnyel, lopásbiztosítással; Elértük: 1000 kerékpártároló Székesfehérváron, bringás kutatás, fővárosi megállapodás; Felvonulás és szakmai munka a rakpartokért; Érdekképviselet, budapesti és vidéki hírek, I bike Budapest közösségi fi

MK_hirlevel_fejlec

Ha nem jól olvasható ez az email, kattints az online verzióra. Hogy biztosan mindig megkapd híreinket, adj hozzá minket a címtáradhoz.

blueline

Kedves Bringás Barátunk! A Kerékpárosklub szeptemberi hírlevelét olvasod.

Sok jó hírünk van, de a folytatáshoz Te is kellesz. Támogasd a bringás fejlődésért végzett munkát tagsággal, csatlakozz területi szervezeteinkhez!

115 nyeremény, és mostantól lopásbiztosítás vár téli tagsági akciónkban!

Újra ajándékakcióval szeretnénk meghálálni a Kerékpárosklub tagjainak támogatását. Lépj be, vagy hosszabbítsd meg tagságod 2018. november 15. és december 10. között, 115 nyeremény lehet a tiéd! FŐDÍJUNK 2 db kerékpár, valamint 2 db páros napijegy a 2019-es Sziget Fesztiválra. Emellett további fesztivál- és fürdőbelépők, szálláshelyek, bringás kiegészítők, táskák, dizájntárgyak, tömörgumi, szerviz és szolgáltatások várják új gazdáikat. Sőt a tagságodhoz most már lopásbiztosítás is járhat a felelősség- és balesetbiztosítás mellé!

Tagsági akció részleteiért kattints ide!

A biztosítás részleteiről itt olvashatsz.

Gyakori kérdések és válaszok a bringás biztosításról itt.

Így bringázik Magyarország - reprezentatív kutatás

Hiánypótló kerékpáros kutatást készített a Magyar Kerékpárosklub az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával. Kiderült, hogy a felnőtt lakosság 70%-a szokott valamilyen gyakorisággal kerékpározni. 17%-nak ez az elsődleges közlekedési eszköze, 38 % legalább hetente biciklire ül. Dél-Alföld a legbringásabb régió, a budapestiek 16%-a hetente többször közlekedik biciklivel. A Medián által készített felmérésből kiderült, hogy a lakosság túlnyomó része támogatja a kerékpárosbarát infrastruktúra-fejlesztést, ami a legfontosabb húzóerő lehet a bringára váltáshoz.

Részleteket, infografikákat és videót is találsz a honlapunkon.

Együttműködési megállapodást kötöttünk a Fővárosi Önkormányzattal

Az együttműködés célja, hogy BKK után a Budapest Közúttal és más fővárosi intézményekkel is rendszeresen tárgyalhassunk a kerékpározás fejlesztéséről az útfelújításoktól kezdve Budapest 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérését segítő stratégiai döntésekig. A Tarlós Istvánnal folytatott viták után reméljük, hogy segíthetjük Budapestet mindenki számára kerékpározható, élhető várossá válni.

Részleteket itt olvashatsz.

1000 kerékpártároló építését értük el Székesfehérváron

Kezdeményezésünkre 1000 kerékpártámasz telepítéséről döntött a fehérvári közgyűlés, az első 250 darabot már el is kezdték kirakni.

Közösségi dokumentumfilmet készítettünk az I bike Budapest felvonulásról

Új típusú közösségi dokumentumfilmet készítettünk az I bike Budapestről, amiben bemutatjuk, hogyan és miért csináltunk egy napra bringás várost Budapestből. A film 66 résztvevő 839 felvételéből készült, magyar és angol felirattal is megnézhető. Éljük át újra, és találkozzunk 2019-ben!

Film a Facebook-on

Film on Youtube-on

blueline

Felvonulás és szakmai fórumok a rakparti bringasávokért

Szeptember 22-én több száz fő részvételével bringás felvonulást tartottunk, hogy a budapesti Dunaparton gyalogos-és közösségi terek, valamint a vízpart megközelítését és a mindennapos ingázást segítő kerékpársávok jöjjenek létre. Rövid összefoglalót találsz a honlapunkon, fotóinkat megnézheted a Facebookon , és itt egy videó is.

A figyelemfelhívás mellett szakmai és egyetemi fórumokra is elvittük az ügyet. Összefoglaló itt

blueline

Részt vettünk az iskolai közlekedési füzetek elkészítésében

Minden 4-5. osztályos gyerek közlekedési, azon belül gyalogos és kerékpáros ismereteket tanulhat mostantól. Az Aktív Magyarország kormánybiztosság kezdeményezésére készült oktatófüzet elkészítésében a Kerékpárosklub is részt vehetett.

Részletek itt

blueline

Látványos videó a biztonságos oldaltávolságról

A minisztériumi szervezésű oldaltávolság kampányhoz a Budapesti Közlekedési Központ is csatlakozott: 13 buszon és több tucat megállóban tették ki a Másfél Méter plakátját.

Közös sajtótájékoztatón mutattuk be, hogy néz ki a szűk és a biztonságos oldaltávolsággal előzés. Videónkat már több mint 100000-szer látták. Nézd meg te is!

A sajtótájékoztatón azt is elmondtuk, miért fontos városban 1, országúton 1,5 méter oldaltávolsággal előzni. Videó itt.

Ausztria legbringásabb városában, Salzburgban jártunk

Ausztria éves bringás konferenciája az osztrák soros EU elnökség miatt nemzetközi előadókkal és résztvevőkkel bővült. Látogatásunk apropója az volt, hogy meghívást kaptunk a közép-európai Bringázz a Munkába kampányokat szervező csoportoknak szervezett közös workshop-ra.
Cikk és fotók itt

blueline

Köszönjük az 1% támogatást!

Idén is kicsivel több támogatást kaptunk tőletek, amivel a munkánk fenntarthatóságát és függetlenségét biztosítjátok. Nagyon köszönjük! Kérjük, 2019-ben is segítsétek a Kerékpárosklubot!

Bringás reggelit tartottunk az ország több mint 40 pontján

Helyi szervezeteinkkel és partnereinkkel az ország több mint 40 pontján vártuk bringás reggelivel vagy uzsonnával a közlekedőket. Több helyen a Decathlon szerelőitől kérhettek bringás gyorsszervizt.
Fő támogatók: Bringamánia, Cserpes Trudi, Decathlon Magyarország, SióGyümölcs (Sió Eckes)

Fotók az eseményről itt

Mi a helyzet Budapesten?

A Kerékpárosklub Budapest-programját itt érheted el. A budapesti bringás nagyberuházásokról készülő véleményeinket itt követhetitek.

Zavaró építkezések és lezárások kerékpárutakon

Egyre több jelzést kapunk terelés nélküli kerékpárút-lezárásokról, vagy felbontásokról. A rakparti kerékpárút lezárásáról szóltunk a BKK-nak, a Kámfor utcai kerékpárút esetében a Budapest Közútnál kértük a kivitelező figyelmeztetését. Kispesten zöldfelületet építettek a kerékpárútra, ennek kapcsán az RTL Klub és TV2 híradóiban beszéltünk a kerékpárút-bontások általános problémájáról. A déli M0-ás híd esetén elértük, hogy mégis biztosítsák az átkelést.

blueline

Itt az első budapesti nyitott kerékpársáv! De mi az?

Nyitott kerékpársávot létesítettek Angyalföldön. Az Index videójában elmagyarázzuk, mire jó, hogyan használjuk.

Balesetveszélyes parkolókat festettek az Erzsébet téri kerékpárúthoz, tiltakoztunk, eltüntették

3 parkolóhelyet festett az V. kerület az Erzsébet tér amúgy is sűrű gyalog-kerékpárútjára, a mélygarázs lejáratához. A gyalogosoknak szabálytalanul 16 centis járdát hagytak. Facebook posztunk bejárta a sajtót, egy tiltakozás is szerveződött, mire lekaparták a parkolókat.

Népszerű a Bartók Béla úti kerékpársáv

Munkanapokon 1500 körüli áthaladást mértek a belváros felé vezető irányban kihelyezett kerékpárszámlálón. Köszönjük, hogy segítettetek elérni!

Új útvonal nyílt Hűvösvölgy felé

A Közlekedő Tömeggel közösen kértük az Alsó Völgy utca és Versec sor bringás kétirányúsítását. Megtörtént.

blueline

Heji javaslatainkról és helyi ügyeinkről lejjebb, a területi szervezeteknél olvashatsz!

Metrópótlás két keréken

A 3-as metró Lehel tér és Újpest-Központ közti szakaszának lezárása miatt, a Kerékpárosklub a bringás metrópótlásra hívja fel a figyelmet. Bringabarát útvonalakat, MOL Bubi állomásokat, kezdő bringás tippeket és közös tekeréseket ajánlunk, hogy bárki biciklire tudjon váltani.

blueline

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel:

Pólók, táskák, sapkák

Támogasd a Kerékpárosklub munkáját, és legyél gazdagabb egy I Bike Budapest pólóval, pulcsival, esőkabáttal vagy táskával! Webshopunkban még egyszerűbben szerezheted be őket. Minden ruhánk egy oldalon, kattints ide!

blueline

Budapesti riadóhírlevelünkre itt iratkozhatsz fel, és érdemes belépni a Bringariadó Facebook csoportunkba is. Ne maradj le semmiről!

Érdekes cikkek: vár az önkéntes fordítócsoport!

Külföldi jó példákkal, újításokkal döntéshozók, szakemberek és az érdeklődők szemléletét formálhatjuk. Bringabarát megoldások, kutatások bemutatásához a Te segítségedre is szükség lehet.

Friss:

Eddigi fordításainkat itt találod

Csatlakozz az önkéntes fordítókhoz!

Érdemes megnézni

Kerékpáros térképek

Nyomtatott és online bringás térképeket találtok a honlapon lévő gyűjteményben.

Területi szervezeteink hírei

Ha szeretnéd lakókörnyezeted élhetőbbé, kerékpárosbarátabbá tenni, csatlakozz területi szervezeteink egyikéhez! Infó: kommunikacio[kukac]kerekparosklub[pont]hu

Balaton

Debrecen

• Szeptember 21-én bringás reggelit tartottunk.
  • Részt vettünk az országos bringás lámpaszámlálásban.
  • Kövesd helyi csoportunkat a Facebookon!

Dunaújváros

Érd és környéke

• Mi is Bringás reggelit szervezünk
  • Kövesd híreinket a Facebook-on!

Győr

• Programokat, bringás reggelit szervezünk a Mobilitási héten.
  • Kövesd helyi csoportunkat a facebook-on!

Kecskemét

Miskolci partnerünk, a Kerékpáros Miskolc Egyesület hírei

Paks-Szekszárd

Pécs

Sopron

Szentendre

Székesfehérvár és térsége

• 1000 új kerékpártároló építését kezdeményeztük, amit támogatott a város. Első körben 250 támaszt helyeznek ki.
  • Bringás uzsonnát szerveztünk, 400 résztvevővel.
  • Az autómentes napi Critical Mass-en 220 fiatal és idősebb bringás dacolt a rossz idővel
  • Kerékpárosbarát utcafejlesztések indulnak, melyeket véleményezünk. Cikk a bejelentésről itt.
  • Részt vettünk az országos bringás lámpaszámlálásban.

Szeged

Veszprém

• Bringás reggelivel várunk az Almádi úton

Budapesti területi szervezetek:

Budapest-Belváros

• Az erzsébetvárosi parkolási helyzetről rendezett kerekasztal-beszélgetésen álltunk ki a kerület forgalomcsillapítása mellett. Videó itt
  • Kálvin téren szerveztünk bringás reggelit.
  • Újraburkolnak több belvárosi utcát, de az autóktól ezután se lehet majd mozogni. Pedig parkolóház is van helyben. Fotók
  • Kerékpáros kétirányúsítás a Kálvária téren. Fotók

Dél-Buda

Dél-Pest

Észak-Buda

• Bringás reggelivel várunk a Szentlélek téren

Észak-Pest

Kelet-Pest

blueline

A Magyar Kerékpárosklub a legnagyobb civil szakmai szervezet ma Magyarországon, mely az élhető településekért és ennek részeként a kerékpározás feltételeinek megteremtéséért dolgozik. Munkánk elengedhetetlen feltétele a függetlenség, ezért alapvető fontosságú a közösségi finanszírozás megerősítése. Ha egyetértesz céljainkkal, támogass minket éves tagsági díjaddal és adód 1%-ával!

MK_hirlevel_lablec

Ezt a levelet azért kaptad, mert feliratkoztál a Magyar Kerékpárosklub hírlevelére. Terveink szerint havonta küldünk Neked infókat tevékenységünkről, szervezetünkről, kampányainkról, hogy első kézből tájékozódhass. Emellett követhetsz minket a Facebook oldalunkon és honlapunkon. Ha szeretnél önkéntesként segíteni nekünk, itt jelentkezhetsz. Régebbi leveleinket megtalálod a hírlevél arhívumban. Amennyiben nem szeretnél a jövőben hírlevelet kapni tőlünk, erre a címre kattintva iratkozhatsz le.