Miért jó tagnak lenni?

Ilyen volt az új Bringázz a Munkába!; Javaslatok a balatoni bringaúthoz és a Városligetben; Aláírás Tarlós Istvánnal; Előadások, események, díjak itthon és külföldön; Eredmények belföldön; Belváros a Bubi ellen; Túraajánló; Olvasnivalók; Videók

Újraindítottuk a Bringázz a Munkába! kampányt; A Balatonra vezető bringaút újratervezését, a balatoni Bringakör javítását kértük; Formálódó össz-fővárosi együttműködés; Több előadást tartottunk, kisebb és nagyobb eseményeket szerveztünk, díjakat zsebeltünk be, a Velencei Biennálén és egy belga könyvben jelentünk meg; Eredmények, javaslatok, tárgyalások Budapesten és vidéken; Belváros a Bubi ellen; Tagsági rekord és szervezeti hírek; Érdekes cikkek és videók.

MK_hirlevel_fejlec

Ha nem jól olvasható ez az email, kattints az online verzióra. Hogy biztosan mindig megkapd híreinket, adj hozzá minket a címtáradhoz.

blueline

Kedves Bringás Barátunk! A Kerékpárosklub nyári hírlevelét olvasod.

Sok jó hírünk van, de a folytatáshoz Te is kellesz. Támogasd a bringás fejlődésért végzett munkát tagsággal, csatlakozz területi szervezeteinkhez!

Újraindítottuk a Bringázz a Munkába! kampányt

Régi vágyunk vált valóra azzal, hogy 4 év szünet után újraindíthattuk a László János vezetésével 2007-ben elkezdett, kerékpáros közlekedést népszerűsítő kampányt.

Mintegy 6000 résztvevőnk 600000 kilométerével a Balatont 2877-szer, a Földet 15-ször tekertük körbe, 42 000 szelet pizzányi kalóriát égettünk el, 85 millió forintot és 94 tonna szén-dioxidot spóroltunk az Innovációs és Technológiai Minisztérium főtámogatásával megrendezett játékban.

Összefoglaló cikkünkben minden eredményt, kampányvideót, támogatót és részletet megtalálsz, illetve arról is olvashatsz, hogyan lehetne még népszerűbbé tenni a munkába kerékpározást.

blueline

Haladunk az átfogó fővárosi együttműködés felé

Együttműködési megállapodás megkötéséről szóló szándéknyilatkozatot írt alá a Kerékpárosklub elnöke és Tarlós István, melynek célja, hogy BKK után a Budapest Közúttal és más fővárosi intézményekkel is rendszeresen tárgyalhassunk a kerékpározás fejlesztéséről egyes utak felújításának szintjétől kezdve stratégiai döntésekig.

Olvasd el a részleteket!

A Budapest-Balaton kerékpárút újratervezését javasoljuk Biatorbágyon

Biatorbágyon egyoldali, kétirányú kerékpárút építését tervezik a Budapestet Balatonnal összekötő útvonal részeként. A Kerékpárosklubot nem vonták be a szakasz tervezésébe, ezért június 6-án egy lakossági fórumon szólaltunk fel a balesetveszélyes, felesleges oldalváltásokra kényszerítő, drága és favágásokkal járó terv ellen, kétoldali kerékpársávok tervezését javasolva.

Részletek és a polgármesternek elküldött javaslatunk a honlapon.

blueline

Új tervek a városligeti Olof Palme sétányra, új javaslatokat tettünk a bringázhatóságért

A Városliget átépítése során veszélybe került Budapest egyik legforgalmasabb és legélvezetesebb kerékpáros főútvonala, az Olof Palme sétány. Nyár elején újabb tervek jelentek meg, amelyek már közelítenek a Kerékpárosklub javaslataihoz, de továbbra is kódolják a gyalogos-kerékpáros konfliktusokat, és elvágják a Dembinszky utcába vezető belvárosi útvonalat.

Olvasd el a részleteket is!

blueline

A BME-n adtunk elő arról, mit tanulhatunk a szabálytalan kerékpározóktól

Hazai és külföldi példákon keresztül mutattuk be, milyen ma megszokott, elterjedt forgalomtechnikai megoldások származnak a szabálytalan közlekedők megfigyeléséből, megértéséből.

Előadtunk a Dunapart fejlesztéséről szóló fővárosi programon

Hogyan segítheti az élhetőbb város létrehozását a kerékpárral való közlekedés? - tettük fel a kérdést.

A választ elolvashatod a honlapon.

10000 bringás reggelizett 47 helyszínen

Május elején rendezett bringás reggelink fotóit itt nézheted meg. Köszönjük támogatóink és önkénteseink segítségét!

Reklámszakmai díjak közlekedésbiztonsági kampányunknak

A Café Communications által az Együtt közlekedünk kampány számára készített, a fülhallgatózásról szóló kampány bronz díjat nyert az Arany Penge és a Hipnózis díjátadóin.

Részletek itt

Velencei Építészeti Biennálén a Szabadság-hídas piknikünk

A Velencei Építészeti Biennálé magyar pavilonja a szabadon használható, autó- és fogyasztási kényszertől mentes spontán közösségi térhasználatot mutatta be a Szabadság-híd általunk szervezett elfoglalása és az abból kinőtt rendezvények példájával.

Olvass utána, nézz fotókat itt!

Közgyűlési hírek

Új ellenőrző bizottsági tagot választottunk, és Informatikai Munkacsoportot alakítottunk május végi közgyűlésünkön.

Tagsági rekord!

Soha nem értük még el a 2800-as taglétszámot, de tavaszi tagsági akciónk után megléptük ezt a számot.

Eközben a facebook oldalunkon is átléptük a 40000 lájkolót.

Nagyon köszönjük mindenkinek, aki segíti munkánkat, és tagsági akciónk támogatóinak a hozzájárulását ennek eléréséhez!

blueline

Hogy lehetnek élhetőbbek városaink?

A Jan Gehl filozófiáját bemutató Human scale című film vetítése után vezetésünkkel és meghívott szakértőinkkel jártuk körbe, mitől lehetnének élhetőbbek a hazai városok.

A beszélgetést visszanézheted videón.

Nemzetközi könyvszereplés

Egy élhető városokról szóló angol nyelvű belga könyvben jelent meg a Kerékpárosklub.

Mi a helyzet Budapesten?

A Kerékpárosklub Budapest-programját itt érheted el. A budapesti bringás nagyberuházásokról készülő véleményeinket itt követhetitek.

Nem engedi bővíteni a Bubit az V. kerület

Városképi indokokra hivatkoznak, mi viszont megmutattuk, hogy valójában mi árt a városképnek.

Az autók uralta belváros utcáit eközben a gyalogos és kerékpáros közlekedést akadályozó parkolók visszaépítésével újítják fel a kerület történelmi szívében.

Eredményvideók

Pár perces videóban meséltük el hogyan, és miért harcoltuk ki a Bartók Béla úti és a Dráva utcai bringasávokat.

Leszereltettük a margitszigeti sorompót

Egy évig akadályozta a bringás közlekedést, és okozott konfliktusokat. Részletek itt

blueline

Megnyílt a Dagály strand mögötti dunaparti bringaút

Videó itt

Már a 212-es buszon is lehet bringát vinni a Normafára

Tudnivalók

blueline

Így haladnak a bringautak hibabejelentései utáni javítások

A Járókelő összesítése

Metrópótlás két keréken

A 3-as metró Lehel tér és Újpest-Központ közti szakaszánaj lezárása miatt, a Kerékpárosklub a bringás metrópótlásra hívja fel a figyelmet. Bringabarát útvonalakat, MOL Bubi állomásokat, kezdő bringás tippeket és közös tekeréseket ajánlunk, hogy bárki biciklire tudjon váltani.

Budapesti területi szervezeteink híreit lejjebb olvashatod.

blueline

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel:

Pólók, táskák, sapkák

Támogasd a Kerékpárosklub munkáját, és legyél gazdagabb egy I Bike Budapest pólóval, pulcsival, esőkabáttal vagy táskával! Webshopunkban még egyszerűbben szerezheted be őket. Minden ruhánk egy oldalon, kattints ide!

blueline

Budapesti riadóhírlevelünkre itt iratkozhatsz fel, és érdemes belépni a Bringariadó Facebook csoportunkba is. Ne maradj le semmiről!

Érdekes cikkek: vár az önkéntes fordítócsoport!

Külföldi jó példákkal, újításokkal döntéshozók, szakemberek és az érdeklődők szemléletét formálhatjuk. Bringabarát megoldások, kutatások bemutatásához a Te segítségedre is szükség lehet.

Friss:

Eddigi fordításainkat itt találod

Csatlakozz az önkéntes fordítókhoz!

Érdemes elolvasni

Programajánló:

Kerékpáros térképek

Nyomtatott és online bringás térképeket találtok a honlapon lévő gyűjteményben.

Területi szervezeteink hírei

Ha szeretnéd lakókörnyezeted élhetőbbé, kerékpárosbarátabbá tenni, csatlakozz területi szervezeteink egyikéhez! Infó: kommunikacio[kukac]kerekparosklub[pont]hu

Balaton

Debrecen

• Bringás uzsonnát tartottunk.
  • Kövesd helyi csoportunkat a Facebookon!

Dunaújváros

Érd és környéke

• Ott voltunk és segédkeztünk az Érd Körbe tekerésen.
  • Bringás reggelit szerveztünk.
  • Kövesd híreinket a Facebook-on!

Győr

Kecskemét

• Bringás uzsonnát tartottunk.

Miskolci partnerünk, a Kerékpáros Miskolc Egyesület hírei

• Luxemburgban változott, Írországban változni fog a KRESZ. Mindkét országban hangsúlyosan foglalkoznak az előzési oldaltávval. Részletek
  • TÁVOLSÁG – tartós barátság címmel elindult kampányunk a biztonságos előzési oldaltávért. Részletek
  • Kövesd és oszd meg a kampány Facebook oldalát, híreit, videóit. A Borsodi oldaltáv roadshow keretében a kampány a megye öt városába is eljut. Részletek A kampány a Mobilitási hétig tart, amikor bemutatjuk még nyitott kérdőívünk eredményeit.
  • A gyalogos közlekedésről elmélkedtünk.
  • Forgalomcsillapítás Diósgyőrben szemléletformáló kampányban elhívtuk Bereczky Ákost a BKK-tól, hogy beszéljen arról, mit lehet tenni azért, hogy a gyerekek biciklivel vagy gyalog járjanak suliba. A pedagógusok számára szervezett előadás az őszi mobilitási heti program előkészítését szolgálta.
  • Májusban lakossági fórummal, sulis tempó 30 érzékenyítéssel és tempó 30 tárgyú előadással folytatódott a kampány. Kövessétek és osszátok meg a kampány oldalát, hogy senki ne maradjon le róla!
  • A gyalogos közlekedés biztonságáról csináltunk két iskolai zebra előtt a tempó 30 érzékenyítést. Videó itt és itt
  • A tavaszi uzsonnánk része volt a Forgalomcsillapítás Diósgyőrben kampánynak, és nagy sikert arató újdonsága volt a rendőrségi kerékpár-regisztráció. Részletek
  • Június elején bebiciklizést szerveztünk a kampány területén fekvő egyik suli számára. Részletek
  • A kampány keretében július 6-án, pénteken 17:00 órától Miért vagyunk hülyék a közlekedésben? címmel a Könyves Kálmán Általános Iskolában szervezünk pódiumbeszélgetést. A pódiumra a közúti közlekedést különböző nézőpontokból, területekről rálátó emberek kaptak meghívást, vitájukat Bíró Zsolt pszichológus moderálja - és persze a közönség is beleszólhat. Ide azokat is várjuk, akik nem kerékpároznak.
  • Itt követhetsz minket: Kerékpáros Miskolc Egyesület

Paks-Szekszárd

Pécs

Sopron

Szentendre

Székesfehérvár és térsége

• Találkoztunk Cser-Palkovics András polgármesterrel. Megállapodásunk szerint innentől negyedévente egyeztetünk az aktuális kerékpáros érintettségű ügyekről. A mostani találkozón aktuális fejlesztésekről, problémákról, kerékpártárolókról, a Budapest-Balaton útvonalról volt szó.
  • Több száz résztvevővel tartottunk Critical Mass felvonulást.
  • Interjút adtunk, olvasd el!

Szeged

• Elkezdődött a Tisza Lajos krt- felújítása, melynek befejeztével kerékpársávokon tekerhetünk majd a Szentháromság utca és a Dugonics tér között. Közel 7 éve várjuk.
  • A Lengyel utcának a Dugonics utca és József Attila sgt. közötti szakasza egyirányú lett a sugárút felé. Írtunk az önkormányzatnak, és kértük, hogy a kerékpározóknak maradjon kétirányú az útszakasz. Az önkormányzat eleget tett kérésünknek.
  • Minden szegedi hír itt.

Veszprém

Budapesti területi szervezetek:

Budapest-Belváros

• Találkoztunk az alpolgármesterrel, részletes javaslatokat tettünk Erzsébetváros élhetőbbé tételéhez. Olvasd el őket itt!

Dél-Buda

Dél-Pest

• Végre elkészült a felfestett terelés a Rákóczi hídnál lezárt kerékpárút mellett. Képek

Észak-Buda

Észak-Pest

Kelet-Pest

• Bringás reggelit szerveztünk Rákosmentén, Kőbányán és Mátyásföldön az önkormányzatokkal és más partnereinkkel közösen. Részletek
  • Közel 200-an tekertünk közösen az I bike Budapest felvonulásra a kelet-pesti kerületekből. Tovább
  • Forgalomszámlálót telepítettek a Szilas-patak és a Rákos-patak menti bringautakra.
  • Új irányból közelíthető meg a Szilas menti bringaút. A Bény utca és a Zúgó-patak pihenőpark között rövid bicajfolyosó épült.
  • Épül a kerékpáros-gyalogos híd az Aradi utcánál, amely a Timur utcai és a Szilas-patak menti bringautakat köti majd össze.
  • Egyre nagyobb igény mutatkozik a rövid, környékbeli túrákra. Egyik lelkes tagunk Rákosmente legszebb kirándulóhelyére, a Merzse-mocsárra szervezett túrát nemrég.
  • A Kerékpárosklub Kisokos XVII. kerületi kiadásán dolgozunk együtt az Önkormányzattal. A kiadvány előkészítés alatt van.
  • Ajánljuk figyelmetekbe a nemrég indult Kőbányai bringás Facebook oldalt: túrák, programok, fejlesztések, azaz minden, ami bringázás Kőbányán.
  • Kövesd híreinket a Facebookon!

blueline

A Magyar Kerékpárosklub a legnagyobb civil szakmai szervezet ma Magyarországon, mely az élhető településekért és ennek részeként a kerékpározás feltételeinek megteremtéséért dolgozik. Munkánk elengedhetetlen feltétele a függetlenség, ezért alapvető fontosságú a közösségi finanszírozás megerősítése. Ha egyetértesz céljainkkal, támogass minket éves tagsági díjaddal és adód 1%-ával!

MK_hirlevel_lablec

Ezt a levelet azért kaptad, mert feliratkoztál a Magyar Kerékpárosklub hírlevelére. Terveink szerint havonta küldünk Neked infókat tevékenységünkről, szervezetünkről, kampányainkról, hogy első kézből tájékozódhass. Emellett követhetsz minket a Facebook oldalunkon és honlapunkon. Ha szeretnél önkéntesként segíteni nekünk, itt jelentkezhetsz. Régebbi leveleinket megtalálod a hírlevél arhívumban. Amennyiben nem szeretnél a jövőben hírlevelet kapni tőlünk, erre a címre kattintva iratkozhatsz le.