Miért jó tagnak lenni?

Hómentesebb kerékpárutakkal, egyre jobb lámpahasználati adatokkal, téli bringázással, szemléletformálással, fejlesztésekkel, új dizájnú I Bike Budapest pólókkal és pulóverekkel, érdekes cikkekkel, vidéki és budapesti hírekkel kívánunk jó pihenést.

MK_hirlevel_fejlec

Ha nem jól olvasható ez az email, kattints az online verzióra. Hogy biztosan mindig megkapd híreinket, adj hozzá minket a címtáradhoz.

Kedves Bringás Barátunk!

A Kerékpárosklub decemberi híreit olvasod. Kellemes ünnepeket kívánunk.

Sok jó hírünk van, de a folytatáshoz Te is kellesz. Csatlakozz területi szervezeteinkhez, támogasd a bringás fejlődésért végzett munkát adód 1%-ával, vagy tagsággal! Részletek itt.

Hómentesebb kerékpárutak várhatók

Ősszel kezdeményezett együttműködést a fővárosi utak takarítását végző FKF Nonprofit. Zrt a netes bringaút-térképet üzemeltető Mozgásvilág.hu szerkesztőségével a bringautak téli karbantartásának fejlesztéséről. A cég 8 új kis és közepes méretű hókotrót vásárolt, amivel 14-re nőtt a bringautak takarítását végző gépek száma. A Mozgásvilág.hu megkereste a Kerékpárosklubot, hogy közösen készítsünk listát a legsürgősebb kerékpárutakról. Közös kérdőívet készítettünk, aminek válaszait forgalomszámlálási adatokkal és további szempontokkal vetettük össze. Az így kapott „fontossági sorrendet” eljuttattuk az FKF-hez, akik a november 15. óta tartó téli munkarendjükben már ez alapján takarítják a havat és jeget a budapesti kerékpárutakról.

Részletek a honlapunkon.

Több mint 200-an a Mikulás napi bringás reggelin

Ha bármi kétséged lenne a téli bringázás egyszerűségéről, akkor nézd meg téli bringás reggelink beszámolóját!

Több mint 200 résztvevővel, az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottság, Dynamobike, Pedalocafé, Zhao Zhou vad teái, a Mantra kávézó, RideKálmán bringaszerviz támogatásával mutattuk meg, hogy ilyenkor is lehet biciklivel közlekedni.
Fotóalbum itt.

Téli bringás tippjeinket elolvashatod honlapunkon.

blueline

Tényleg sokan bringáznak lámpa nélkül? Épp ellenkezőleg!

November 15-én az ország 68 pontján 1284 kerékpárt számoltak össze önkénteseink, akik a „kivilágítatlan bringások” közhely mögött keresték az igazságot. Az ORFK-OBB támogatásával megtartott akció eredményeiből kiderült, hogy a bringások több mint háromnegyede (77.5%) elől és hátul is kivilágítva közlekedett – ugyanez az arány Budapesten 84.5% volt. A kivilágítottság mértéke a település méretével együtt nőtt, a 100.000 lakosnál nagyobb városokban is 76% bringázott az előírások szerinti világítással. Ilyen jó még nem volt a tökéletes kivilágítottság aránya.

Részletes adatok itt.

Szabálytalan kerékpárosok? Tabufeszegetés közlekedésrendész hallgatókkal

November 22-én este előadást tartottunk a BKK és az NFM kollégái mellett a Nemzeti Közszolgálati Egyetem közlekedésrendész hallgatói számára a Közlekedésbiztonsági Tudományos Diákkör keretében. Az előadások tévhiteket oszlattak, tabukat feszegettek, és kiálltak a védtelen közlekedők érdekei mellett. Mi egy, a közösségi médiában gyakran olvasható kérdésről tartottunk előadást: Miért szabálytalankodnak a „kerékpárosok” és mit tehetünk ezzel kapcsolatban?

Olvasd el beszámolónkat és prezentációnkat a honlapon!

I Bike Budapest pólók és pulóverek új dizájnnal

A nagy tavaszi bringás felvonulás szervezőinek és rajongóival közösen találtuk ki, milyen adomány ajándékokkal bővítsük a beszerezhető biciklis pólók és pulóverek választékát. Kerékpárláncos mintával, sötétkék és szürke színben, minden méretben megtalálhatjátok őket irodánkban és webshopunkban. Adománypólók és pulóver beszerzésével a bringás fejlődésért végzett munkát támogathatjátok.

Nézd meg, mik vannak a honlapunkon!

Kisorsoltuk tagsági akciónk nyerteseit

A játékban 614-en vettetek részt, ami rekord a téli nyereményjátékaink történetében. Köszönjük, hogy ennyien támogatjátok a bringás fejlődésért végzett munkát, hogy a közösség erejével továbbra is független szakmai munkával tudjunk a kerékpározásért dolgozni. Nagy köszönet jár a példamutatóan jófej céges támogatóinknak is, akik a nyereményeket ajánlották fel.

Nyertesek és nyereményeik itt.

A 167 nyeremény felajánlói:

1% a Kerékpárosklubnak 2018-ban

Ahhoz, hogy a házatok előtt is változást érhessünk el, nagyon nagy szükség van a közösség támogatására. Ennek legkönnyebb módja a személyi jövedelem-adó 1%-ának felajánlása.

Egyre több feladatunk van, például több tízmilliárd forint elköltését próbáljuk jó irányba terelni Budapesten és vidéken. Eközben régi kihívásainkkal küzdünk, a klub technikai és személyi hátterének fejlesztését továbbra sem lesz könnyű megoldani.

Az elektronikus adóbevallás idei elterjedése nyomán a civil szervezetek többségénél csökkentek az 1% támogatások. Ez a Kerékpárosklubot is érintette, de a közösség összetartásának hála továbbra is működésünk kb. negyedét 1%-os támogatásból tudjuk fedezni.

Támogassátok 2018-ban is 1%-otokkal a bringás fejlődésért végzett munkát!

Idei tevékenységeink összefoglalóját hírleveleink archívumában olvashatjátok.

Mi a helyzet Budapesten?

A Kerékpárosklub Budapest-programját itt érheted el. A budapesti bringás nagyberuházásokról készülő véleményeinket itt követhetitek.

Új kerékpárút a Duna-parton és a Petőfi-híd budai hídfőnél

A BKK újrahúzta a Műegyetem rakparti utat és kerékpárutat. A bringaút most már majdnem a Petőfi hídig a Duna menti oldalra került át, így oldva meg a túloldali oszlop- és gyalogoskerülgetést. A Petőfi-híd is kényelmesebb fel- és lehajtókat kapott.

Részletes fotós beszámoló itt.

blueline

Donkey bringák is pótolják a metrót

A narancssárga bérelhető biciklik már a lezárt 3-as metró területén is elérhetőek, ráadásul jelentős kedvezményekkel.

Kattints ide a részletekért!

Metrópótlás két keréken

A 3-as metró Lehel tér és Újpest-Központ közti szakaszánaj lezárása miatt, a Kerékpárosklub a bringás metrópótlásra hívja fel a figyelmet. Bringabarát útvonalakat, MOL Bubi állomásokat, kezdő bringás tippeket és közös tekeréseket ajánlunk, hogy bárki biciklire tudjon váltani.

Budapesti területi szervezeteink híreit lejjebb olvashatod.

blueline

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel:

Pólók, táskák, ajándékok

Támogasd a Kerékpárosklub munkáját, és legyél gazdagabb egy menő I Bike Budapest pólóval, pulcsival, esőkabáttal vagy táskával! Webshopunkban még egyszerűbben szerezheted be őket. Minden ruhánk egy oldalon, kattints ide!

Új pólók, pulóverek és noteszek itt!

blueline

Budapesti riadóhírlevelünkre itt iratkozhatsz fel, és érdemes belépni a Bringariadó Facebook csoportunkba is. Ne maradj le semmiről!

Érdekes cikkek: vár az önkéntes fordítócsoport!

Nagyon sok jó példa van külföldön, melyekkel döntéshozók, szakemberek és az érdeklődők szemléletét formálhatjuk. Minél több bringabarát megoldást, kutatási eredményt szeretnénk bemutatni a Kerékpárosklub honlapján. Ehhez a Te segítségedre lehet szükség.

Legutóbbi fordítások:

• Gerilla kerékpársávok bizonyítják, hogy az utak bringázhatóvá tehetők.Tovább a cikkre.

Eddigi fordításainkat itt találod

Csatlakozz az önkéntes fordítókhoz!

Érdemes elolvasni

Kerékpáros térképek

Nyomtatott és online bringás térképeket találtok a honlapon lévő gyűjteményben.

Területi szervezeteink hírei

Ha szeretnéd lakókörnyezeted élhetőbbé, kerékpárosbarátabbá tenni, csatlakozz területi szervezeteink egyikéhez! Infó: kommunikacio(kukac) kerekparosklub(pont)hu

Debrecen

• Debrecenben 4 sávos utat építenek kerékpáros fejlesztésnek álcázva. Részletek itt.
  • Kövesd helyi csoportunkat a Facebookon!

Kecskemét

Veszprém

Budapesti területi szervezetek:

Észak-Pest

• 10 évesek lettünk! Szülinapi bulit tartottunk, ahol felidéztük az elmúlt 10 év legjobb pillanatait, és a jövőt tervezgettük. Fotó itt.
  • Kövess minket Facebookon!

Budapest-Belváros

Dél-Buda

Dél-Pest

Észak-Buda

Kelet-Pest

blueline

A Magyar Kerékpárosklub a legnagyobb civil szakmai szervezet ma Magyarországon, mely az élhető településekért és ennek részeként a kerékpározás feltételeinek megteremtéséért dolgozik. Munkánk elengedhetetlen feltétele a függetlenség, ezért alapvető fontosságú a közösségi finanszírozás megerősítése. Ha egyetértesz céljainkkal, támogass minket éves tagsági díjaddal és adód 1%-ával!

MK_hirlevel_lablec

Ezt a levelet azért kaptad, mert feliratkoztál a Magyar Kerékpárosklub hírlevelére. Terveink szerint havonta küldünk Neked infókat tevékenységünkről, szervezetünkről, kampányainkról, hogy első kézből tájékozódhass. Emellett követhetsz minket a Facebook oldalunkon és honlapunkon. Ha szeretnél önkéntesként segíteni nekünk, itt jelentkezhetsz. Régebbi leveleinket megtalálod a hírlevél arhívumban. Amennyiben nem szeretnél a jövőben hírlevelet kapni tőlünk, erre a címre kattintva iratkozhatsz le.