Jó hírekkel indul az ősz! Elértük: Bringasáv a Bartók Béla úton; Újra lesz BAM; Együttműködés az NFM-mel; Metrópótló kampány; Egyre többen bringázunk; Fejlesztések listája; MÁV válaszok a panaszaitokra; Országos hírek; 1%; Bringásreggeli

MK_hirlevel_fejlec

Ha nem jól olvasható ez az email, kattints az online verzióra. Hogy biztosan mindig megkapd híreinket, adj hozzá minket a címtáradhoz.

Kedves Bringás Barátunk!

A Kerékpárosklub őszi híreit olvasod.

Sok jó hírünk van, de a folytatáshoz Te is kellesz. Csatlakozz területi szervezeteinkhez, támogasd a bringás fejlődésért végzett munkát tagságoddal! Részletek itt.

blueline

Elértük: Kész a Bartók Béla úti bringasáv első szakasza! Szerdán megünnepeljük.

A sávokért 2006-ban kezdett dolgozni dél-budai szervezetünk, a kerület és a főváros megtervezte, majd lefújta. Tavaly demonstráltunk érte, most ünneplünk, mert elkészült az első szakasza!

Az örömtekerés után I bike Budapest fórumot tartunk.
Gyülekező: 18:00 - Szt. Gellért tér

Fórum: Kortárs Építészeti Központ (KÉK) - Bartók Béla út 10-12 19:00

Gyertek el, hívjatok ismerősöket!

Facebook esemény ide kattintva elérhető. A Bartók Béla út ügyét itt olvashatod vissza.

blueline

Újra lesz Bringázz a Munkába kampány, együttműködési megállapodás a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal

Tavasszal újraindítjuk a Bringázz a Munkába! kampányt, folytatjuk a kerékpáros beruházások véleményezését, résztveszünk a stratégiaalkotásban és kutatásokban, oktatási programok kidolgozásában, szemléletformálásban és bringabarát jogi környezet kialakításában. A Kerékpárosklub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közti együttműködés formalizálásáról írt alá megállapodást Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos és Kürti Gábor a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerdán.

A részletekért kattints ide!

Bringás kampánnyal készülünk a 3-as metró lezárására

November elején lezárják a 3-as metrót. Metrópótló kampányunkkal az Észak-Pesten lakóknak és dolgozóknak szeretnénk megmutatni, hogy bringával elkerülhetik a dugókat. Elindítottuk facebook oldalunkat, ahol szeptember elején sikeresen, és a sajtó érdeklődése mellett kértük a budapestieket, hogy hívják fel a BKK figyelmét a bringás metrópótlás fontosságára. Az üzenet célba ért, egyeztetünk az együttműködésről.

Amit szeretnénk:

• Bringás kerülőutak kijelölését, kisebb fejlesztésekkel
  • Közös kommunikációt
  • A MOL Bubi állomások bővítését, promócióját

Számítunk Rátok!

• Kövesd Metrópótló facebook oldalunkat, hívd meg ismerőseidet is!
  • Jelentkezz önkéntesnek az ibikebudapest [kukac] kerekparosklub [pont] hu címen! Szeretnénk elérni a környéken lakókat és közlekedőket.
  • Váci úti cégek, irodák bevonását tervezzük. Írd meg a fenti mailcímre, ha ismersz cégeket, üzemeltetőket, akik segíthetnénk!

Metrópótló a Facebook-on

blueline

Friss adatok: országosan és Budapesten is többet kerékpározunk, mint két éve!

Idén nyáron az alkalmi közlekedés célú használati arány országos szinten 48% volt, Budapesten a lakosság 25%-a használta közlekedésre kerékpárját 2 hét alatt legalább egyszer, derül ki a Kantar Hoffmann Kerékpárosklubnak készített felméréséből.

Részletekért kattints ide!

Bringás reggeli volt az ország több mint 40 pontján

A Kerékpárosklub területi szervezetei és partnerei az ország több mint 40 pontján várták reggelivel (néhol uzsonnával) a biciklivel közlekedőket. 10000 üdítővel, Cserpes Trudival és sokféle harapnivalóval vártuk a munkába és iskolába tekerőket. Több helyen a tervezettnél jóval korábban elfogyott minden, annyian voltatok.

Ilyen volt - fotóalbum

Fő támogatóink:

blueline

Tudod mi épül a megyédben? Pazarlás és jó példák EU-s forrásokból

Az utóbbi hónapokban újabb uniós forrásokból finanszírozott kerékpáros fejlesztéseket hagytak jóvá összesen közel 47 milliárd Ft értékben. Ebben jelentős számban vannak igen hasznos projektek, de óriási különbségeket lehet felfedezni minőségben és korszerűségben az egyes pályázatok között.

Keress rá a környékedre a honlapunkon!

Összegyűjtöttük, hol pazarolják autós fejlesztésekre a főleg bringázásra szánt milliárdokat. Itt a lista!

blueline

Megkérdeztük a MÁV-ot, meddig lesz zsúfoltság a vonatokon

Idén is nagyon sokan panaszkodtatok a vasúti kerékpárszállításra és tárolásra. Többek közt a kerékpáros helyjegy 300 forintra emeléséről, a rendszeres tömegjelenetek megoldásáról és az állomási bicikliparkolásról kérdeztük a MÁV-ot.

Olvasd el, mit válaszoltak!

Bringázás Budapesten és Bécsben: hasonló kihívások, eltérő megoldások

Kerekasztal-beszélgetésen vitattuk meg az osztrák és a magyar főváros szakembereivel a kerékpáros közlekedés jelenét és jövőjét, a közösségi kerékpárrendszerek különbségeit és hasonlóságait, valamint a biciklizés szerepét a metrópótlásban 2017. szeptember 21-én, Budapesten.

Olvasd el, hogy csinálják Bécsben!

blueline

Köszönjük az 1% támogatást!

Köszönjük mindenkinek, aki támogatta a bringás fejlődésért végzett munkánkat, biztosítva független működésünket. Kérjük, támogasd a klubot tagságoddal is, vagy ajándékok vásárlásával!

Részletek itt

blueline

Végre szabad bringázni Szentendrén a 11-es úton!

Területi szervezetünk is részt vett a munkában, melynek hála megszűnt az értelmetlen tiltás, ami miatt a város több pontja megközelíthetetlen volt kerékpárral. Az útra kerékpáros nyomokat is felfestettek. Jó tekerést!

Mi a helyzet Budapesten?

A Kerékpárosklub Budapest-programját itt érheted el. A budapesti bringás nagyberuházásokról készülő véleményeinket itt követhetitek.

Új bringasáv Budán

Új kerékpársáv köti össze a Margit körutat a Bem rakparttal a Bem utcában. Fotók itt

Bővült a MOL Bubi közbringarendszer

11 új állomást adtak át, itt találod melyek azok. További lehetséges állomások helyszíneire tettünk javaslatot a belvárosban.

blueline

Hogyan fejlesztenéd a budai rakpartot?

Töltsd ki ezt a kérdőívet, amiben elmondhatod, milyen legyen a budai rakpart, hol szeretnél fejlesztéseket. Kérjük emeld ki, hogy a rakparti fejlesztések ne érintsék hátrányosan a kerékpározást! Témában adott szakmai javaslatunkat itt olvashatod.

Minden hűvösvölgyi villamosjáraton szállíthatsz biciklit

Az Index cikkéből kiderül, hogyan.

Csepelen is lett közpumpa

Így néz ki.

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel:

Pólók, táskák, ajándékok

Támogasd a Kerékpárosklub munkáját, és legyél gazdagabb egy menő I Bike Budapest pólóval, pulcsival, esőkabáttal vagy táskával! Webshopunkban még egyszerűbben szerezheted be őket.

Minden ruhánk egy oldalon, kattints ide!

blueline

Budapesti riadóhírlevelünkre itt iratkozhatsz fel, és érdemes belépni a Bringariadó Facebook csoportunkba is. Ne maradj le semmiről!

Budapesti területi szervezeteink híreit lejjebb olvashatod.

Érdekes cikkek: vár az önkéntes fordítócsoport!

Nagyon sok jó példa van külföldön, melyekkel döntéshozók, szakemberek és az érdeklődők szemléletét formálhatjuk. Minél több bringabarát megoldást, kutatási eredményt szeretnénk bemutatni a Kerékpárosklub honlapján. Ehhez a Te segítségedre lehet szükség.

Legutóbbi fordítások:

• Ahogy a dohányzás rákot, úgy a több parkolóhely nagyobb autóforgalmat okoz. Tovább
  • Kerékpárbarát vasútállomásokkal a bringázók mellett a vonatozók száma is megnő. Tovább
  • Angol rendőrök a bringázók riogatása helyette előzni tanítják az autóvezetőket. Tovább
  • Bogotában valódi hatása van az autómentes napnak. Tovább
  • A kerékpározás csökkenti a rák és szívbetegség kialakulásának kockázatát. Tovább
  • Bécs és Oslo is támogatja a teherbringázást. Tovább

Eddigi fordításainkat itt találod

Csatlakozz az önkéntes fordítókhoz!

Érdemes elolvasni

Kerékpáros térképek

Bringás térképeket találtok a honlapon lévő gyűjteményben. Kevésbé ismert, de felfedezésre méltó területekre kalauzolnak el a Magyar Kerékpárosklub és partnerei által kijelölt új biciklis túraútvonalak Székesfehérvár, Debrecen és a Csepel-sziget térségében.
Összetekerünk programunk útvonalait bemutató ingyenes térképeket irodánkban találhatjátok meg.

Területi szervezeteink hírei

Ha szeretnéd lakókörnyezeted élhetőbbé, kerékpárosbarátabbá tenni, csatlakozz területi szervezeteink egyikéhez! Infó: kommunikacio(kukac) kerekparosklub(pont)hu

Balaton

Érd és környéke

• Szabad lett bringázni a 6-os úton, így el lehet tekerni Százhalombattára. Képek itt
  • Kövesd híreinket a Facebook-on!

Székesfehérvár és térsége

• Folyamatos egyeztetéseket tartunk az Önkormányzattal, hogy jövőre mind az infrastrukturális fejlesztésben, mind a városi mobilitást, fenntarthatóságot és egészségmegőrzést népszerűsítő közösségi prgok szervezésében hatékonyabban tudjunk együttműködni.
  • Bringás Uzsonnát tartottunk, Bebiciklizést szerveztünk, részt vettünk a helyi Mobilitási Hét és Autómentes Nap rendezvényein. Eseményeink listája itt.

Szeged

• Az önkormányzattal való együttműködésünk keretében részt veszünk az Oskola utca - Stefánia kerékpáros útvonal átalakítása, és más városi beruházások előkészítésében, terveket véleményezünk és javaslatokat adunk.
  • Bringásbarát városüzemeltetésért vonultunk a 24. Szegedi Critical Mass-en.
  • Javaslatunkra először jelöltek ki tolató parkolóhelyeket, ami a közlekedők jobb együttműködését, a kerékpározók láthatóságát segíti. Képek itt
  • Új kerékpártárolókat telepítettek.
  • Minden szegedi hír itt.

Debrecen

Veszprém

Budapesti területi szervezetek:

Budapest-Belváros

• Miután korábban nem történt előrehaladás a Szabadság tér átjárhatóságát illetően, levelet írtunk az V. kerület fejlesztéseiért felelős Belváros-Lipótváros Városfejlesztő Kft-nek. A válasz pozitív volt, nemsokára személyesen is találkozunk a cég munkatársaival, ahol más V. kerületi helyszínek kerékpáros vonatkozásairól is szó lesz.

Dél-Buda

• Kerékpárútra lógó növényzetet nyírtunk a Nagytétényi út mellett, az Árasztó úton, az Egér úton, a Szerémi úton, a Pázmány Pétr sétányon, a Műegyetem rakparton, a Dombóvári úton. Képek itt, itt, itt és itt.
  • Több úthibabejelentésünk sikert ért el.
  • Elkészült a Vekop keretében elvégzendő kisebb beavatkozások végső listája, ennek kialakításában részt vettünk. Részletek itt és itt.
  • Csapatépités gyanánt közösen lecsót főztünk a XI. kerületi lecsófőző fesztiválon.

Észak-Pest

• Bringás felfedezőtúrát tartottunk a Budapest Zöldutakkal az újpesti Duna parton. Fotók itt.
  • A Margitsziget használatát akadályozó sorompó miatt írtunk levelet a Budapest Közútnak. Részletek
  • Két és fél év után végre visszafestették a lekopott újpesti kerékpáros kétirányúsítást. Mi jeleztük a problémát.

Kelet-Pest

• Új B+R parkoló készül az Örs vezér terén. Fotó itt.
  • A Bökényföldi úti Aldinál új, kiváló támaszokra cserélték a régi kerékgörbítőket.
  • A Veres Péter úton hosszú ideig kerülgetni kellett egy javítás alatt lévő aknatetőt. Bejelentésünk nyomán végül elhárult az akadály.
  • Reptérkerülő bringatúrát tartunk október 15-én. Esemény itt
  • Városnéző bringatúrát vezettünk a mátyásföldi villanegyedtől a Naplás-tóig. Idegenvezetőnk most is Benedek Ágnes helytörténész volt.Tovább
  • Kövesd híreinket a Facebookon!

Dél-Pest

Észak-Buda

blueline

A Magyar Kerékpárosklub a legnagyobb civil szakmai szervezet ma Magyarországon, mely az élhető településekért és ennek részeként a kerékpározás feltételeinek megteremtéséért dolgozik. Munkánk elengedhetetlen feltétele a függetlenség, ezért alapvető fontosságú a közösségi finanszírozás megerősítése. Ha egyetértesz céljainkkal, támogass minket éves tagsági díjaddal és adód 1%-ával!

MK_hirlevel_lablec

Ezt a levelet azért kaptad, mert feliratkoztál a Magyar Kerékpárosklub hírlevelére. Terveink szerint havonta küldünk Neked infókat tevékenységünkről, szervezetünkről, kampányainkról, hogy első kézből tájékozódhass. Emellett követhetsz minket a Facebook oldalunkon és honlapunkon. Ha szeretnél önkéntesként segíteni nekünk, itt jelentkezhetsz. Régebbi leveleinket megtalálod a hírlevél arhívumban. Amennyiben nem szeretnél a jövőben hírlevelet kapni tőlünk, erre a címre kattintva iratkozhatsz le.