Miért jó tagnak lenni?

Kerékpár felszerelésére vonatkozó új előírások, startol a Bam!, Együtt Közlekedünk, indul a MOL-Bubi...

MK_hirlevel_fejlec

Ha nem jól olvasható ez az email, kattints az online verzióra. Hogy biztosan mindig megkapd híreinket, adj hozzá minket a címtáradhoz.

Kedves bringás barátunk!
MK_statisztka

Ha csak egyetlen videót nézel meg ma, ez legyen az! Megtudhatod belőle, mit tettünk az elmúlt egy évben annak érdekében, hogy minél jobb legyen ma biciklizni Magyarországon. Ezért érdemes bennünket támogatnod éves tagsági díjaddal vagy adód 1%-ával. (Adószámunk: 18245402-2-41. Minden 1% bevallásra vonatkozó tudnivaló és letölthető rendelkező nyilatkozat itt.)

Az elmúlt 2 hónap főbb történéseit és terveit alább, területi szervezeteink híreit pedig levelünk végén találod.

Az elmúlt 2 hónap főbb történései és tervei

• Kisokos: Frissítettük a kerékpározás mindentudóját, a Kerékpárosklub Kisokost, mely a kerékpár felszerelésére vonatkozó új előírásokat is tartalmazza. Öltözködési tippek, KRESZ, hogyan közlekedj, és sok sok hasznos tudnivaló.
  • MOL Bubi: Sok sok munkánk van abban, hogy végre elkezdődött a Bubi állomások építése, és nagyon várjuk, hogy áprilisban beinduljon az új budapesti közbringa rendszer. Ez nemcsak új embereket von be a kerékpáros közlekedésbe, hanem rengeteg forgalomtechnikai fejlesztés is kapcsolódik hozzá. Ilyen pl. új kerékpársávok létesítése, egyirányú utcák kerékpáros forgalom számára történő megnyitása, buszsávok megnyitása, stb. Így azok a bringával közlekedők is profitálnak belőle, akik nem használják. Az előzményekről itt olvashattok. Állomások fotói itt.
  • Tiltsuk vagy támogassuk. Milliárdokat költenek kerékpáros infrastruktúra beruházásokra, miközben másutt betiltják a kerékpáros közlekedést. Állásfoglalásunkat itt olvashatod.
  • HÓ24: Főpolgármesterhelyettesi találkozón vettünk részt a budapesti kerékpáros útvonalak egész éves karbantartásával kapcsolatban. Tovább.
  • Kerékpáros infrastruktúra: a Duna menti EuroVelo 6 Rajka-Budapest szakasza, az EuroVelo budapesti átvezetése, az új Budapest – Balaton kerékpárút és a Balatoni Bringakör fejlesztése témájában részt vettünk egy konferencián. Bővebben.
  • MÁV pályaudvarok: Elkészültek az új kerékpártárolók 3 budapesti főpályaudvaron, melynek előkészítésében nagyon sok munkánk volt. Az előzményekről itt olvashatsz.
  • Szponzortalálkozó: Meghívtuk támogatóinkat, szponzorainkat, hogy együtt tekintsük át az elmúlt évet, eredményeinket, kampányainkat, és bemutathassuk elképzeléseinket az idei évre. Tovább.
  • Bringaexpo: Kint voltunk 4 napig a Bringaexpon, standunk témája a városi közlekedés volt. Láthattad a Bringázz a munkába kampány újdonságait, a Bringával Boltba óriásfotóinkat, és bemutatkozott hamarosan induló Együtt Közlekedünk kampányunk is. Láthattatok különböző parkolási megoldásokat, nyerhettetek egy bringás hétvégét és pillanatok alatt elkelt a limitált példányszámú Bam reggelis bögre is. Tovább.
  • Képzés: Békéscsabán jártunk, a Mobile 2020 képzésén. Tovább.
  • BRFK: A BRFK-nál jártunk egy mostanában terjedő videó miatt, amelyben egy kerékpáros futár villamosok között cikázik. Tovább.

Jön, Jön Jön !! :-)

• Együtt Közlekedünk: Készül új országos kampányunk az Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal együttműködésben, melynek célja, hogy a közlekedés résztvevői figyeljenek egymásra, legyenek egymás partnerei. Figyeld a rádiót, hamarosan hallani fogsz rólunk!
  • Bam! Bringázz a munkába! Idén április 22-én indul a Bam, sok sok újdonsággal. Hetente lesznek nyeremények és mindenki kap fix ajándékot. Figyeld a http://bam.hu honlapot vagy facebook oldalunkat. https://www.facebook.com/bringazzamunkaba

Területi szervezeti híreink

Debrecen

• Március 14-én kezdetét vette a II. Debreceni Bringaexpo. Keressetek bennünket a 9-es standon, a kiállítási terület közepén! A belépés ingyenes. Tovább.
  • Debrecen főterén újra büntetni kezdték a kerékpárral közlekedőket. Továbbra sem egyértelmű a közlekedési rend, az illetékesek tétlenek. Korábban készült ajánlásunk és a fejlemények itt olvasható.
  • A februári gyűlésünkön a tagság megválasztotta Gaál Dávidot választmányi képviselőnek, Szanyi Gergelyt pedig a TSZ vezetővé.
  • Debrecenben legalább olyan ütemben tiltják be egyes útszakaszokon a kerékpározást, mint ahogy bringautak épülnek. A legújabb tiltásra a sajtó figyelmét is felhívtuk. Az előzményekről itt olvashatsz.

Kecskemét

• Meghirdettük az egész éves kerékpártúra sorozatunkat, ismét értékes nyereményekkel (pl. kerékpár, vásárlási kupon, stb.), ráadásul friss belépő Kerékpárosklub tagok számára dupla eséllyel.
  • Feltöltöttük tavalyi túráink fotóit Facebook oldalunkra

Miskolc

Sopron

• Szállj ki és told! Az új soproni bringasávokat úgy alakították ki, hogy a kereszteződésekben tilos átbringázni: le kell szállni és tolni kell. Tiltakozó akciónkról bővebben itt olvashatsz.
  • Nyeregbe! Országos jótékonysági kerékpárgyűjtést szervezünk, csatlakozz te is! - ha más városból lenne felajánlás akkor a honlapunkon megadott email címre írjon és megoldjuk valahogy.

Székesfehérvár

• Novemberben, az önkormányzattal közösen megtartott szakmai napot követően megkezdtük az egyeztetéseket a belvárost szegélyező Várkörút felújításával kapcsolatos kerékpárforgalmi létesítmények kialakításáról. Napi kapcsolatban állunk a tervezőkkel. A Várkörúton a közös szakmai munkának köszönhetően egy európai színvonalú kétoldali, irányhelyes, előírásoknak megfelelő kerékpársáv épül. Kisebb szakaszokon kerékpáros nyom figyelmezteti majd a gépjárművezetőket a közös úthasználatra. A Rákóczi út felújításába is bevonták a Magyar Kerékpárosklubot.
  • Decemberben elején az önkormányzat felkeresett minket a Budapest-Balaton kerékpárút Székesfehérvárt érintő szakaszának kijelölésével kapcsolatban. Megküldték számunkra a témával korábban foglalkozó tanulmányterveket melyeket szakmailag véleményeztünk. Az útvonal kijelöléssel kapcsolatos egyeztetések jelenleg folyamatban vannak.
  • Március 28-ára szervezett az önkormányzat egy megbeszélést, amire területi szervezetünk is meghívást kapott, és amelynek témája a kerékpárforgalmi létesítmények fejlesztésére szánt büdzsé lehetséges maradványkeretének felhasználása.
  • Kövessétek munkánkat Facebookon! Ha csatlakozni szeretnétek a munkához, vagy csak támogatnátok minket, írjatok ide: szekesfehervar [kukac] kerekparosklub [pont] hu

Szentendre

• A 11-es számú főúton kerékpározást tiltó jelzőtáblák nehezítik a közlekedők, sportolni vágyók mindennapjait. Az illetékesek szerint a főúton való tekerés balesetveszélyes, a meglévő hálózati elemek kellőképpen lefedik a kerékpározni vágyók igényeit. Ezzel nem értünk egyet és aláírásgyűjtést kezdeményeztünk. A petícióról itt olvashatsz. Támogasd te is aláírásoddal a kezdeményezésünket!
  • Megalakult szentendrei területi szervezetünk, ha szívesen bekapcsolódnátok a munkába, itt tudjátok őket elérni: szentendre [kukac] kerekparosklub [pont] hu.

Dél-Buda

• Rajta tartjuk az ujjunkat a kerületi kerékpáros fejlesztések tervezési munkáinak ütőerén
  • Évek óta mondogatjuk és jelezzük is időnként az illetékesek felé, hogy a nagy forgalmú Szerémi úti kerékpárút nem jó a járda mellett. Most, az 1-es villamos meghosszabbításának keretén belül egy nagyobb szakaszon különválasztják, pl. el lesz különítve a járdától a legkritikusabb szakaszon, a Trófea étterem előtt is.

Dél-Pest

• Felvettük a kapcsolatot a kispesti polgármesterrel, Gajda Péterrel, aki megígérte, hogy a jövőben keresni fog minket bringás ügyekben és figyelembe veszik a klub szakmai ajánlás
  • A tél folyamán előkészítettünk pár túrát, rövidebbeket gyerekeseknek, családoknak és hosszabbakat, hajtósabbakat is.

További területi szervezeti híreink itt.

Szervezeti hírek
Megtartotta második ülését a Választmány. A már 7 tagúra duzzadt csapat kiegészülve az Elnökség és az Ellenőrző Bizottság tagjaival többek között olyan témákat vitatott meg, mint a Területi Szervezetek kommunikációs és finanszírozási lehetőségeinek fejlesztése és egy a TSZ-ek működését segítő szöveges és videós információs csomag összeállítása. Szervezeti felépítésünkről itt egy nagyon jól használható ábra.

Fontos információ tagjainknak
2014. január 6-tól CIB Bank a “CIB XL Munkavállalói Juttatási Csomag” helyett a “CIB online számlacsomag” kondícióiból biztosít kedvezményt a Magyar Kerékpárosklub tagjainak. A változásokról, a szükséges teendőkről és a kártyához járó új CIB Partner kedvezményszerződés megkötéséről itt tájékozódj!

MK_hirlevel_lablec

Érdekképviselet és kedvezmények - 2 az 1-ben: Kerékpárosklub tagsági kártya!
Kerékpárosklub tagsági kártyával számtalan kedvezményhez juthatsz: CIB kedvezményes számlacsomag, kedvezményes vasúti bringaszállítás, baleset- és felelősségbiztosítás, árengedmény sok száz üzletben és szolgáltatónál. Tovább itt.

Ezt a levelet azért kaptad, mert feliratkoztál a Magyar Kerékpárosklub hírlevelére. Terveink szerint havonta küldünk Neked infókat tevékenységünkről, szervezetünkről, kampányainkról, hogy első kézből tájékozódhass. Emellett követhetsz minket a Facebook oldalunkon és honlapunkon. Ha szeretnél önkéntesként segíteni nekünk, itt jelentkezhetsz. Régebbi leveleinket megtalálod a hírlevél arhívumban. Amennyiben nem szeretnél a jövőben hírlevelet kapni tőlünk, erre a címre kattintva iratkozhatsz le.