Facebook Instagram Youtube

Ezt tettük a bringás fejlődésért 2018-ban

Ezt tettük a bringás fejlődésért 2018-ban
2019.02.11
A Magyar Kerékpárosklub több mint másfél évtizede dolgozik a kerékpározás fejlődéséért. Célunk, hogy bárki közlekedhessen biciklivel: biztonságban érezze magát, aki még nem bringázik, és kényelmesebben tekerhessenek, akik már mindenhová így járnak. 

A Magyar Kerékpárosklub több mint másfél évtizede dolgozik a kerékpározás fejlődéséért. Célunk, hogy bárki közlekedhessen biciklivel: biztonságban érezze magát, aki még nem bringázik, és kényelmesebben tekerhessenek, akik már mindenhová így járnak. 

Adó 1%-od felajánlása segít még többet dolgozni.
Támogasd a Kerékpárosklubot!

Szakértőink és helyi csoportjaink bringázható utakért és új kerékpártárolókért küzdenek, biciklibarát KRESZ-t, kerékpározást segítő jogszabályi környezetet szeretnénk, kampányokkal és rendezvényekkel népszerűsítjük és oktatjuk a bringás közlekedést.

2018-ban úgy tűnhetett, hogy lelassultak a bringás beruházások, miközben egyre nagyobb a kerékpárutakon hömpölygő tömeg, és egyre nehezebben férünk el egyes helyeken. Az autóforgalom is növekszik, ami sokakat visszatart a kerékpározástól.

Mi a Kerékpárosklubnál nem lassultunk le: azért dolgozunk, hogy minél többen és kényelmesebben járhassatok bringával. Kerékpárutak felújítását, biciklisávok létesítését és több száz új bringatároló építését értük el, új kerékpársávok és utak tervezését véleményeztük, saját javaslatokat tettünk. Az újraindult Bringázz a Munkába kampányban milliókat bíztattunk a kerékpározásra, több tízezren vonultunk fel a biciklis fejlesztésekért, bringázóknak hátrányos intézkedések ellen tiltakoztunk sikerrel. Új szemléletformáló és oktató programokban vettünk részt, és több javaslatunk meg is valósult.

Jelentős eredményeket értünk már el együtt, de még nagyon sok tennivalónk van hátra. Függetlenségünk megőrzéséhez stabil pénzügyi háttérre van szükség, ami nélkületek megvalósíthatatlan.
Köszönjük, ha adótok 1%-ával támogatjátok munkánkat, és csatlakoztok helyi csoportjainkhoz.

Számítunk rátok ebben az évben is!  

Nevünk: Magyar Kerékpárosklub (Magyar Kerékpáros Érdekvédelmi, Szabadidősport és Turisztikai Szolgáltató Klub)
Adószámunk: 18245402-2-43

Minden információ az adó 1% leadásáról itt.

Témakörök:


 

Elismerések

Kecskeméti területi szervezetünk Bács-Kiskun Megye Ifjúságának Neveléséért Díjat kapott a megyei önkormányzattól

Reklámszakmai díjakat nyert az Együtt Közlekedünk kampányunk, amihez a Café Communications készített anyagokat.

Élhető városokról szóló angol nyelvű belga könyvben jelent meg a Kerékpárosklub.

Civil-díj: Legjobb érdekérvényesítés kategóriában kerültünk a NIOK és a Civil Iránytű Alapítvány versenyének döntőjébe.

 

 

Eredmények, érdekvédelem, tervvéleményezés

Együttműködési megállapodás a Fővárosi Önkormányzattal. Célja, hogy – a BKK-val zajló, tavaly meghosszabbított együttműködés alapján - minden fővárosi intézmény bevonja szakértőinket az útfelújítások tervezésétől kezdve Budapest 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérését segítő stratégiai döntésekig. Ez nagy előrelépés a korábbi évek vitáihoz képest.

Több mint 90 alkalommal véleményeztünk és javasoltunk bringás beruházásokat és terveket. Voltak köztük uniós, országos, regionális, budapesti, vidéki, kerületi, lokális témák is.

Alább a legfontosabb ügyeket olvashatjátok, az összes tavaly leadott véleményt itt böngészhetitek.

 

Európai ügyek:

8 tagország kerékpáros szervezeteivel levelet írtunk légszennyezés ügyben az EU-biztosnak és 9 ország minisztériumának

Iparági és civil szervezetekkel tiltakoztunk az elektromos rásegítéses bringák terjedésére hátrányos szabályozás ellen - Frissítés: sikerrel!
 

 

Országos ügyek:

Útügyi Műszaki Szabályozás tervvéleményezése

 

 

Budapest:

Városligeti bringázás, főleg az Olof Palme sétány megmentése ügyében tárgyaltunk és írtunk véleményeket tavasszalősszel és télen is. Felszólaltunk az építkezések alatt előidézett balesetveszély elkerüléséért is.

Az építkezések és rendezvények alatt ellehetetlenített kerékpáros közlekedésről tettünk panaszt, személyes találkozón beszéltünk róla fővárosi illetékesekkel, majd levelekkel értünk el helyi eredményeket.

Elértük, hogy a déli M0-ás (Deák Ferenc) híd átépítése alatt ne lehetetlenítsék el a kerékpáros átkelést Pest és Buda között.

Elértük az Erzsébet téri kerékpárút mellé festett balesetveszélyes parkolók eltüntetését, mely ellen tiltakoztunk

Elértük egy Hüvösvölgybe vezető új útvonal létesítését a Közlekedő Tömeggel közösen.

Összegyűjtöttük Budapest 150 legjobban hiányzó kerékpártárolóját

A Blaha Lujza tér felújításából kimaradnának a bringasávok, mi átfogó javaslatot adtunk az egész térfelújításra

Elértük az Arany János utca kerékpáros kétirányúsítását, V. kerületi javaslatcsomagunk részeként, ötleteink nyomán új kerékpártárolók is épültek

A VII. kerületben alpolgármesteri és főépítészi szinten tárgyaltunk a kerület forgalomcsillapításáról, egy kerekasztal-beszélgetésen is felszólaltunk az ügyben.

Bejutottunk a VIII. kerületi önkormányzathoz, rendszeres tervvéleményezésre kaptunk lehetőséget.

A XIII. kerület legjobban hiányzó kerékpártárolóit is összegyűjtöttük, a csomagot átadtuk az önkormányzatnak, amiből több hely már meg is épült. A Lehel téren is elértük, hogy új kerékpártároló épüljön.

Megérte kiharcolni a Bartók Béla úti bringasávot, amit 2018-ban már sokan használtak.

M3 metró déli szakasz felújításához kapcsolódó kerékpárosbarát fejlesztésekre tettünk javaslatokat


A gödöllői HÉV és Rákoskeresztúri szárnyvonal kerékpáros kérdéseiről is írtunk.

A segway-ek és elektromos rollerek okozta problémákról is megszólaltunk.

Leszereltettünk egy bringás akadályozó margitszigeti sorompót.

 

Összes budapesti tervvéleményünket itt találjátok.

 

 

Vidék

Balaton: elértük a tihanyi kerékpárút felújítását és a Balatonkör több szakaszának és más balatoni fejlesztések tervét is véleményeztük, figyelmeztető jelzéseket festettünk a Balatonkör úthibáihoz.

Budapest-Balaton kerékpárút biatorbágyi újratervezését kértük.

Csepel-szigeten kerékpárturisztikai fejlesztést kezdeményeztünk

Az Eurovelo 6 több szakaszának terveit is véleményeztük

Pécsett kerékpárút és közbringa terveket véleményeztünk

Szegeden a Tisza Lajos körút felújításába beépültek a javaslataink, ma már bringasávon és busz-kerékpársávon lehet haladni.
Elértük a Lengyel utca kerékpáros kétirányúsítását.
2018-ban is javaslatokat tettünk a kerékpáros infrastruktúrát, kerékpártárolók fejlesztését érintő tervekhez, valamint a „Biciklin Szeged” népszerűsítő kampányban is megtettük ugyanezt.

Székesfehérváron 1000 új kerékpártároló építését kezdeményeztük, 250 db. építését már el is kezdte az önkormányzat. Ugyanitt kerékpáros úthálózati fejlesztéseket is véleményeztünk, és karbantartási kérdésekben is felszólaltunk. 2018-ban többször találkoztunk a polgármesterrel.
Javaslataink beépítésével kerékpársáv lett a Pozsonyi utcán, a Ligetsoron és a Csíkvári úton.

Összes vidéki tervvéleményünket itt találjátok.

 

 

Események, demonstrációk

25000-en voltunk az I bike Budapest felvonuláson! A gyerekszekcióval is bővült demonstráción a bringabarát Budapestért, az Olof Palme sétány megmentéséért, a rakparti kerékpársávokért és a Lánchíd bringázhatóságáért tekertünk kiemelten.

Közösségi dokumentumfilmet készítettünk az I bike Budapest felvonulásról. A Facebookon itt, a Youtubeon itt nézhető meg.

Demonstrációt szerveztünk a pesti rakparti kerékpársávokért az Autómentes Napon, előadásokon valamint workshopokon vettünk részt a rakpartok fejlesztéséről szóló fővárosi Cities-4-People projektben, és felszólaltunk a budai rakpart tarthatatlansága miatt is.

A székesfehérvári Critical Mass felvonulásaikon több százan vettek részt tavasszal és ősszel is.

Szegeden április 22-én tartották az utolsó Critical Mass felvonulást. A szervezők a szakmai érdekképviseletet szeretnék tovább erősíteni.

Érden 500-an voltak jelen az Érd Körbe felvonuláson, amit ezúttal a város bringabarát fejlesztéséért tartott demonstrációként szerveztek meg, és mi is segítettünk benne.

Ott voltunk a BikeWeekend és Bringaexpo kiállításokon.

 

 

Kampányok, népszerűsítés

Újraindítottuk a Bringázz a Munkába kampányt. Az ITM támogatásával 4 év szünet után újra megszervezett játékban 4 héten keresztül mintegy 6000 ember 600.000 kilométert tekert.

Tavasszal, ősszel és télen is bringás reggeliket tartottunk, országosan összesen több tízezer résztvevővel.

A Metrópótló kampányt 2018 tavaszán is folytattuk.

 

 

Szemléletformálás, oktatás

Több mint 1100-szor szerepeltünk a sajtó legkülönbözőbb médiumaiban aktuális ügyek kapcsán

Részt vettünk az előzési oldaltávolságot népszerűsítő Másfél Méter kampányban. Véleményeztük a kampány anyagait, sok javaslatunk beépült a végleges verziókba. Látványos videónkat több mint 115.000-en látták, a kampányindítón is felszólaltunk.

Tabudöntögetés mérnökökkel: infrastruktúrába kódolt szabálytalanságokról adtunk elő a Magya Közlekedési Konferencián, ezt megelőzően pedig a BME-n.

Kerékpárosklub Kisokos új kiadásairól egyeztettünk több önkormányzattal, megjelenések 2019-ben várhatóak.

Részt vettünk az iskolai közlekedési füzetek elkészítésében. Részletek itt.

Önkéntes fordítócsoportunkban 17 érdekes cikk készült.

Buszvezetők kerékpározók felé történő érzékenyítését kezdeményeztük

Több önkormányzattal is dolgozunk a Kerékpárosklub Kisokos terjesztésén

Indexvideóban mutattuk be az első budapesti nyitott kerékpársávot.

Javaslataink beépítésével adták ki sok év után a BKK budapesti bringás térképét

A Velencei Építészeti Biennálén szerepeltünk a Szabadság-hídon 2016-ban szervezett térfoglaló piknikkel, kisfilmben mondtuk el, hogy a város nem csak közlekedésre való

Nagy visszhangú cikket írtunk a zebrák biztonságosabbá tételéről a HVG-n

Rossz irányba haladó agglomerációról írtunk az Urbanistán.

Városaink élhetőbbé tételéről vezettünk kerekasztal-beszélgetést, és vettünk részt egy másikon.

 

 

Számok, statisztikák

Hiánypótló országos, reprezentatív kutatást készítettünk a kerékpározásról.

Az országos lámpaszámlálásokon két alkalommal 3036 bringást számoltunk meg, eredmények itt.

 

 

Túrák, turisztikai projektek

Túrát szerveztünk a Csepel-szigetre, Mocsárosdűlőre, a Kamaraerdőbe, a Merzse-mocsárhoz és a XVI. kerületben, Érden és környékén több alkalommal, Kecskemét és környéki túráinkon százak vettek részt.

 

 

Nemzetközi tevékenységeink

Az Európai Kerékpáros Csúcstalálkozón is ott voltunk Salzburgban.

Részt vettünk, előadtunk, kapcsolatokat építettünk a 10. Szlovák Kerékpáros Konferencián.

 

 

Kedvezmények, szolgáltatások

Baleset- és felelősségbiztosítás mellett már lopásbiztosítás is jár tagjainknak.

 

 

Tagsági hírek

Tavasszal és télen is – egyre népszerűbb - tagsági akciókkal háláltuk meg a támogatásotokat.

 

 

Maradjunk kapcsolatban

 



Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-43. További infók az 1%-ról.
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!
  •  
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron