Facebook Instagram Youtube

40-szer tekertétek körbe az Egyenlítőt!

40-szer tekertétek körbe az Egyenlítőt!
2013.06.20
Kisorsoltuk a Bringázz a Munkába! kampány nyerteseit és kiértékeltük az eredményeket. Itt láthatod az egyéni és vállalati nyertesek listáját. 

Nagyon sok új résztvevő is csatlakozott idén tavasszal a május 25-én zárult Bringázz a munkába! (Bam!) kampányhoz: a közel 8.000 résztvevő egyharmadának ez volt az első kampánya, és a 2.747 új játékosból 1.789-en teljesítették is a kampányfeltételeket.

Összesen 123 ajándék talált gazdára - a nyertesek listáját itt olvashatjátok.

A résztvevők összesen 1.6 millió kilométert tekertek kerékpárjukon, ami annyi, mint 40-szer körbekerekezni az Egyenlítőt. Ezáltal 230 tonna CO2* kibocsátástól óvták meg a légkört és 43 millió Ft benzinköltséget takarítottak meg. *Az egy főre jutó éves CO2 kibocsátás Magyarországon 5,6 tonna. (A tavaly őszi kampányban összesen 1 millió kilométert tekertek le a résztvevők.)

Sok nő csatlakozott idén tavasszal!

Az őszi egyharmad nő – kétharmad férfi arány módosult: 40%-ra emelkedett a női résztvevők aránya.

Divatosan is lehet! Sőt!

Mivel bringázni bármilyen ruhában, sőt kifejezetten elegánsan is lehet, ezért a Kerékpárosklub igyekezett követni, a résztvevők hány százaléka jelölte naptárjában, hogy szoknyában – öltönyben ült-e nyeregbe. A résztvevő nők egyharmada jelölte, hogy szoknyában tekert, míg a férfiak csupán 6%-a jelölte az öltönyt. Ez utóbbi kevésnek tűnik, de mindenképp örvendetes tény, mert egy pozitív változás elejét jelzi. A bringázás még szélesebb körben hódít, és ami Amszterdamban, Koppenhágában mindennapos látvány, már nálunk is látható: férfiak öltönyben, laptoptáskával kerékpároznak.

Fotó és további sikkes bringások itt: cyclechic.hu

Lehet a családdal is autó nélkül? Igen, lehet!

Gyerekkel tekerők aránya nem változott az utolsó alkalomhoz képest, mind a nők, mind a férfiak 7%-a jelölte ezt az opciót. Ők összesen 3.100 ilyen bringás alkalmat regisztráltak, ezzel is bizonyítva, hogy a gyerekek iskolába-óvodába szállításához nem feltétlenül szükséges személygépkocsi. A férfiak magasabb részvételi arányából következően a jelölők között is jobban képviseltették magukat: a gyermeket szállítók 63%-a férfi volt!


Esőben megázunk? Igen! És?

A játékosok 37%-a akkor is kerékpárral ment munkába vagy iskolába, mikor mások letették a kétkerekűt az esőben. A esőben való kerékpározás picit csökkent őszhöz képest – talán, mert most kevesebb eső esett. (Tavaly a résztvevők fele jelölte ezt az opciót)  

És ha kilukad a kerék ?

A férfiak 11%-a, a nők 5%-a jelölte, hogy defektet kapott útja során. Úgy tűnik, a nők valamiért szerencsésebbek e téren. :-)

Vasúton is!

A közlekedésben nagyon fontos a közlekedési eszközök kombinálhatósága, hiszen sokan egyféle közlekedési eszközzel nem tudnák munkahelyüket megközelíteni. Emiatt a vonat+kerékpár kombinációt kifejezetten támogatja a Kerékpárosklub. A Bam! kampányban 403 összesen 2.210 alkalommal jelölte be  naptárjában, hogy vonatozott és bringázott is útja során.

Vállalatok

A tavaszi Bringázz a munkába (Bam!) kampányba kiemelkedően sok, 2.053 cég regisztrált. ( Összehasonlításképp: ez az adat tavaly ősszel 1.700 volt, 1 évvel ezelőtt pedig csupán 646.)

A kampányban résztvevő munkáltatók is versenyben voltak: őket a munkavállalók értékelték. Több szempontot vettek figyelembe, ami alapján a munkahelyek is pontokat kaptak és nyereményeket nyerhettek.

A szempontokról itt olvashatsz, a vállalati nyerteseket pedig itt találod.


Fotók: cyclechic.hu


 


A „Bringázz a munkába!” (Bam!) kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében valósul meg a Kerékpáros Magyarország Program keretében, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint a kampány kezdeményezője és a védjegyoltalom jogosultja hozzájárulásával.


 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron