Facebook Instagram Youtube

A VELO-CITY 2013-ról jelentjük Bécsből

A VELO-CITY 2013-ról jelentjük Bécsből
2013.06.05
Magyarország is képviseltette magát a június 11-14 között Bécsben megrendezett VELO-CITY nemzetközi kerékpáros konferencián. 
Magyarország is képviseltette magát a június 11-14 között Bécsben megrendezett VELO-CITY nemzetközi kerékpáros konferencián. 

Hátsó sor balról jobbra:
Tóth Katalin (Ludwig-Maximilians-Universität München), Borbély Anita (Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ), Berencsi Miklós (Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ), Kilián Zsolt (Magyar Kerékpárosklub)

Első sor balról jobbra:
Bodor Ádám (ECF, EuroVelo koordinátor), Gácsér Zita (ECF), Kovács Gergely (Trenecon-Cowi), László János (Magyar Kerékpárosklub), Bencze-Kovács Virág (BKK), Dalos Péter (Trenecon-Cowi)
 
A konferencia alatti folyamatos tudósításunk alább:
 
Június 10:
A hétfői (nulladik) nap beszámolóját itt olvashatjátok.
 
Június 11:
Kedden Michael Häupl, bécsi polgármester, Maria Vassilakou polgármester-helyettes valamint Manfred Neun, az Európai Kerékpáros Szövetség, az ECF elnöke, Nikolaus Berlakovich környezetvédelmi miniszter és Doris Bures közlekedési miniszter nyitotta meg a konferenciát.
 
A Kerékpárosklub kis csapata balról jobbra: Dalos Péter és Kilián Zsolt közlekedésmérnökök, mindketten a közlekedési munkacsoportunk tagjai, László János elnökünk és Halász Áron elnökségi tagunk.
 
 
 
 
 
És így néz ki most a bécsi városháza - és előtte a világ legnagyobb ideiglenes közbringa állomása, legalábbis pár napig, a VELO-CITY 2013 ideje alatt.
 
Június 12:
Itt ülünk a második nap reggelén a bécsi Városháza gyönyörű dísztermében vagy ezren, folytatódik a VELO-CITY. De nem csak a dísztermet adta a város a világ legnagyobb kerékpáros konferenciájához. A városháza előtti téren minden a bicikliről szól, az önkormányzat az egész évet a Kerékpározás Évének nevezte ki.

Most éppen az alpolgármester előadását hallgatjuk. Ő Maria Vassilakou, a helyi zöld párt képviselője, és a kerékpározás lelkes híve.
Most éppen egy olyan képet vetít, ami azt mutatja, hogy itt a jövőben maximum 20% lehet az egyéni gépjármű aránya. Meg arról, hogy a tömegközlekedés terjesztésének érdekében éppen csökkentették az éves bérlet árát. Szóval itt vagyunk Bécsben.

Előadást tart München polgármestere is, Hep Monatzeder is. Náluk 2007-ben volt a VELO-CITY, és ettől az évtől datálódik a müncheni kerékpáros fejlődés.
 
Mi is megtartottunk előadásunkat a budapesti bringás mozgalomról!
2004-ben Budapesten a főpolgármester hétvégére akarta elnapolni az Autómentes Napot, hogy szeptember 22-én nehogy megzavarja bármi is az autókat :-/. Ezért a budapesti bringás futárok akkor szervezték meg először a CRITICAL MASS-t. A főpolgármester azt is kijelentette, Budapestből sosem lesz Amszterdam. NEM LETT IGAZA !! Nézzétek meg előadásunkat a MI BRINGÁS TÖRTÉNELMÜNKRŐL.
László János és Halász Áron előadásának címe: A kerékpáros mozgalom Magyarországon és hatása a mindennapi közlekedésre.
Az előadásunkra ezzel a szórólappal hívtuk fel a figyelmet.
 
Az előadás végén mindenki bicajt emelt. Mégpedig a Dynamo-bake által sütött linzertésztából készített sütibicajt, ezt itt ni.
Köszönet érte nekik!
 
 
És maga az előadás anyaga itt:

 
Június 13:
A mai napon a kerékpározás gazdasági és társadalmi előnyeivel foglalkozik a plenáris ülés 3 előadója.
Elsősorban az Manfred Neun-nak, az Európai Kerékpáros Szövetség, az ECF elnökének a prezentációja érdekes, ami többek között arról szólt, hogy a kerékpározásba fektetett pénz a leghatékonyabb társadalmi beruházás. Egy befektetéssel 7 haszon jár együtt.
Beszélt természetesen arról is, hogy a kerékpározás emberi jog. A gyermekeké is.
 
Randy Neufeld beszélt a SRAM Cycling Fund-tól arról, hogy miért fontos, hogy az ipar is támogassa ezt a munkát.
 
Martin Blum, a bécsi Mobility Agency vezetőjének előadásának összegzése és sok-sok Magyarországra vonatkoztatható gondolat Halász Áron tollából itt.
 
A BKK is bemutatkozott, bemutatta a kerékpározás körüli magyarországi civil szerveződéseket és az eddig elért infrastrukturális eredményeket, melyekhez mi, a Kerékpárosklub is nagyban hozzájárultunk. Kerényi László prezentációja itt érhető el. Az előadás során bemutatták a BUBI-t, a budapesti közbringarendszert is. A prezentáció innen tölthető le.
Bencze-Kovács Virág, aki a Kerékpárosklub munkatársa volt korábban, most a BKK Kerékpáros Stratégiai Koordinátora.
Dalos Péter - aki a Kerékpárosklub Közlekedési Munkacsoportjának is tagja.
Információ a BUBI gyűjtőállomásokról...
...és az ütemtervről: előreláthatólag 2014 tavaszára indul be a BUBI.
 
Június 14:

Péntek, a konferencia utolsó napja. EU mobilitási politika és a kerékpározás címmel az ECF főtitkára, Bernhard Einsink vezette az utolsó plenáris ülést. A beszélgetés résztvevői:
Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedésért felelős elnökhelyettese, az EU parlament két tagja: Mathieu Grosch (EPP) és Michael Cramer (Zöldek) és az ECF 2 tagszervezetének elnökei: Marijke van Haren a holland Fietsersbondtól és Ulrich Syberg a német ADFC-től.

A plenáris ülésről a részletes beszámoló itt érhető el.

A bécsi Városháza dugig megtelt díszterme:

A 4 napos konferencia zárásaként pedig Bécs átnyújtotta a VELO-CITY arany biciklit az ausztrál Adelaide városának, a jövő évi konferencia rendező városának.



Az ECF honlapján további részleteket láthattok ( többek között élő Tweet-eket és letölthető prezentációkat is), képek itt, videók itt.
 

- 5 kontinens 1.200 szakembere vesz részt a világ legnagyobb kerékpáros konferenciáján, melynek idei mottója: „The Sound of Cycling“
- A 330 felszólaló a 400 vitafórum, szeminárium és workshop keretében a városi kerékpáros kultúra minden szeletével foglalkozik majd. 
 
A részletes programot itt olvashatjátok.
A konferencia honlapja pedig: http://www.velo-city2013.com/
 
 
A Velo-City konferenciák globális kommunikációs és információs platformok, amelyek célja, hogy ötleteket és impulzusokat adjanak a döntéshozóknak a városi kerékpáros infrastruktúra tervezéséhez és megvalósításához. Egy előre kiválasztott nagyvárosban évente több mint ezer tervező, építész, műszaki szakember, social-marketing szakember valamint ipar és gazdaság képviselői, környezetvédők, menedzserek és köztisztviselők találkoznak, hogy kicseréljék ismereteiket és tapasztalataikat a kerékpározás térhódítása érdekében. A Velo-city konferenciák kezdeményezője és megbízója az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF).

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron