Facebook Instagram Youtube

15 területi szervezet részvételével tartottuk 2020-as szervezetfejlesztő napunkat

15 területi szervezet részvételével tartottuk 2020-as szervezetfejlesztő napunkat
2020.01.21
Újra januárban tartottuk a Kerékpárosklub területi szervezeti találkozóját, ahol az előző év munkáját, az előttünk álló kihívásokat beszéltük át, és szakmai tréningeket tartottunk a hatékonyságunk fokozására. 16 helyi szervezet vezetői és aktivistái, elnökségi tagok, irodai munkatársak jöttek el mintegy 40-en a Szimplába múlt szombaton.

Tavaly bevált, ezért újra januárban tartottuk a Kerékpárosklub területi szervezeti találkozóját, ahol az előző év munkáját, az előttünk álló kihívásokat beszéltük át, és szakmai tréningeket tartottunk a hatékonyságunk fokozására. 15 helyi szervezet vezetői és aktivistái, elnökségi tagok, irodai munkatársak, mintegy 40-en jöttek el a Szimplába múlt szombaton.

2016 óta minden év elején megszervezzük a területi szervezeteink összejövetelét, amin segíteni szeretnénk a klub helyi csoportjainak, egymás élményeinek és profi szakemberek tudásának megosztásával.

A találkozó a 2019-es beszámoló után a tavaly márciusban újjáalakult bel-budai területi szervezet első évének bemutatásával folytatódott. Ezután a Bringázz Sopron mesélt közösségi programjaikról, majd a dél-pesti területi szervezet számolt be a 2019-es érdekképviseleti harcaikról.

Ebéd után két részre váltunk: Molnár Berta urbanistánk vezetésével a csapat egyik fele kiment az utcára, és csoportokra oszolva három különböző helyszínen figyelte meg a közlekedők viselkedését. Ezeket a tapasztalatokat a közösségi tervezés összefésülve dolgoztak helyben, a területi szervezetek által használható, lokális javaslatok összeállítását segítő, helyieket bevonó módszereken.

A résztvevők másik fele Szabó Dominika, a Storyndipity trénere által tartott kommunikációs képzésen vett részt, ahol a történetmesélés eszközeinek a bringás érdekképviseleti munkában való alkalmazhatóságával foglalkoztunk.

Helyi csoportjaink közül Balaton, Bel-Buda, Dél-Buda, Dél-Pest, a találkozót követően megalakult Dunakanyar, Dunaújváros, Érd, Észak-Buda, Észak-Pest, Gödöllő, Kecskemét, Kelet-Pest, Sopron, Szeged, Szentendre és Székesfehérvár képviselői vettek részt az összejövetelen.

Másnap pedig megcsináltuk a Kerékpárosklub 1% kampányfotóját, amit hamarosan láthattok majd.

Köszönjük minden résztvevőnek, hogy eljöttek, a Szimplának a helyszín biztosítását és Vargosznak a fotókat.


 


Tetszett a cikk? Maradjunk kapcsolatban!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron